کافه خبر

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۱

ایران

در خط مقدم مقابله با داعش

ایسنا علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت: داعش بزرگ‌ترین گرفتاری جهان محسوب می‌شود و ایران در خط مقدم این نبرد قرار گرفته است.


تاثیر سوءعملکرد گذشته بر ریزگردها

ایلنا محمدرضا تابش، رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: از یک‌سو در کلان‌شهرها شاهد آلودگی هوا ناشی از دود اتومبیل‌ها، آلایندگی کارخانه‌ها، وسایل گرمایشی و دیگر موارد هستیم و از سوی دیگر در شهرهای مرزی کشور شاهد گرد و غباری هستیم که ناشی از عملکرد غلط گذشته در کنترل این آلودگی بوده است.


دومین حضور ناوگروه‌ایرانی در تنگه مالاکا

فارس ناوگروه سی و سوم ارتش جمهوری اسلامی در ادامه ماموریت خود و پس از ترک بندر جاکارتا اندونزی وارد تنگه مالاکا شد تا با عبور از آن مسیر خود را به سمت هند ادامه دهد. این برای دومین بار است که یک ناوگروه ایرانی از تنگه مهم مالاکا عبور می‌کند.


وزیر خارجه اردن: سفرم به تهران مهم است

ایسنا ناصر جوده، معاون نخست‌وزیر و وزیرخارجه اردن پیش از ترک پایتخت کشورش ضمن مهم خواندن سفرش به تهران در شرایط حال حاضر، مذاکرات سطح بالا با مقامات عالی‌رتبه کشورمان را در پیشبرد منافع مشترک به‌ویژه گسترش همکاری‌های دوجانبه در ابعاد مختلف ازجمله همکاری‌های اقتصادی مورد تاکید قرار داد.


کم‌اهمیتی سخنان ضدایرانی نتانیاهو

ایرنا روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با اشاره به اینکه کاهش اخیر بهای نفت، رفتار و موضع‌گیری ایران را در مذاکرات هسته‌یی تغییر نداده، سخنان بنیامین نتانیاهو در کنگره مبنی بر تاثیر مستقیم بهای نازل نفت بر امتیازدهی هسته‌یی تهران را بی‌اعتبار خواند.


اهل سنت ایران آماده مقابله با داعش

فارس رسول خضری، نماینده سردشت و پیرانشهر گفت: اهل‌ سنت و کردهای کشورمان آماده مقابله با داعش هستند. وی همچنین تاکید کرد که علمای اسلام با رهبر معظم انقلاب هم‌صدا شوند.


اتهام فساد علیه سناتور ضدایرانی

ایسکانیوز وزارت دادگستری امریکا درحال آماده‌سازی مقدمات برای ایراد اتهام فساد مالی علیه یک سناتور دموکرات امریکایی است که مخالف مذاکرات هسته‌یی ایران است. سناتور رابرت منندز از اعضای بلندپایه حزب دموکرات است که در کمیته روابط‌ خارجی سنا عضو است و از طراحان طرح اخیر برای بازبینی توافق هسته‌یی ایران توسط کنگره است.


ایران قدرتمندترین

کشور خاورمیانه

ایرنا ژنرال لئونید شرشنیوف، رییس بنیاد امنیت ملی و بین‌الملل روسیه با یادآوری اینکه ایران اکنون قدرتمندترین کشور خاورمیانه است، یادآورشد: حل مساله هسته‌یی ایران اهمیت فراوانی برای منطقه دارد و به تقویت امنیت خاورمیانه منجر خواهد شد.


لبیک مصری‌ها به پیام

روز قدس

تسنیم حسین شیخ‌الاسلام، قائم مقام اسبق وزیر امورخارجه کشورمان گفت: وقتی امام راحل در مرداد ۵۸ برای روز جهانی قدس پیام دادند، مردم نخستین کشوری که به آن لبیک گفتند، مصری‌ها بودند.


مجلس خبرگان سیاسی و جناحی نیست

ایلنا آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی، نماینده آذربایجان شرقی پیرامون انتخابات مجلس خبرگان گفت: همه این جنجال‌ها بی‌مورد است زیرا اصلا مجلس خبرگان رهبری، سیاسی و جناحی نیست لذا حرف‌ها و صحبت‌هایی که این روز‌ها برخی از افراد مطرح می‌کنند در ‌‌نهایت به تضعیف مجلس خبرگان می‌انجامد. وی همچنین افزود: آیت‌الله هاشمی زمینه خوبی برای رای آوری ریاست خبرگان دارد اما ایشان میل چندانی برای شرکت در انتخابات ندارد.


اوباما باید راهش

را مشخص کند

ایسنا محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد امروز زمانی است که شخص اوباما و نیز دولت امریکا باید تکلیف خود را با مردمش و رژیم صهیونیستی مشخص کند، اینکه آیا منافع رژیم صهیونیستی را در نظر می‌گیرد یا منافع ملت‌اش را دنبال می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر