مهلت ثبت‌نام دیگر تمدید نخواهد شد

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۳۴

در شرایطی که ثبت‌نام متقاضیان غایب خدمت سربازی هنوز ادامه دارد، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با رسانه‌ها ابعاد تازه‌یی از وضعیت این قانون را تشریح کرد. سردار ابراهیم کریمی ضمن تشریح جزییات جدید از طرح جریمه ریالی مشمولان غایب به برخی از سوالات و ابهامات مخاطبان پاسخ داد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا جزییاتی از آیین‌نامه جریمه ریالی مشمولان غایب بیش از 8 سال غیبت را تشریح کرد و گفت: همان طور که قبلا اطلاع‌رسانی شد، مهلت ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی برای مشمولان غایب بیش از 8 سال تا پایان امسال تمدید شده است و این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد.

این مقام مسوول درباره اینکه برخی از ایرانیان خارج از کشور اعلام کرده‌اند که سفارتخانه‌ها نسبت به ثبت درخواست آنها اقدام نکرده‌اند، گفت: ما از 15 بهمن‌ماه که طرح ثبت‌نام آغاز شد نامه‌یی را به وزارت امور خارجه ارسال کردیم و قاعدتا باید تاکنون به تمام سفارتخانه‌ها رسیده باشد، اما تمدید مهلت ثبت‌نام فرصت خوبی است برای آن دسته از سفارتخانه‌هایی که هنوز مدعی هستند چیزی به آنها ابلاغ نشده است. کریمی درخصوص سربازان فراری و امکان بهره‌مندی آنها از جریمه ریالی نیز گفت: در این خصوص جلسات مختلفی با ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده و در نهایت تصمیم بر این شد تا چنانچه تاریخ ترک یگان خدمتی هر یک از این افراد تا پایان سال 94، 8 یا بیشتر از آن شود، امکان ثبت‌نام برای این طرح را داشته باشند. کریمی با اشاره به نگرانی برخی برای ثبت مدارک‌شان و این شایعه که گفته می‌شود ثبت‌نام‌کنندگان در صورت عدم پرداخت جریمه در شمول مقررات قرار نگرفتند و در اولویت برخورد با مشمولان غایب قرار خواهند گرفت، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد. تمام اطلاعات مشمولان غایب در سامانه ما به ثبت رسیده و اینکه ما آخرین مدرک تحصیلی یا مدارک مربوط به وضعیت تاهل یا تعداد فرزندان‌شان را خواستار می‌شویم تنها برای ارائه تسهیلات فردی است؛ چراکه به ازای داشتن همسر و فرزند، درصدی از جریمه ریالی کم می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر