اقتصاد همسایه

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۳۱

افزایش بیکاری در ترکیه

آژانس اشتغال ترکیه از وجود 7/1میلیون فرصت شغلی خالی در این کشور خبر داد. این در حالی است که 1/3میلیون نفر در این کشور در سه‌ماهه پایانی سال2014 بیکار بوده‌اند.

به گزارش حریت، آژانس اشتغال ترکیه طی گزارشی از وجود 7/1میلیون فرصت شغلی خالی با وجود نرخ بالای بیکاری در این کشور خبر داد. بر این اساس نرخ بیکاری ترکیه در سال2014 به 9/9درصد افزایش یافته است و این در حالی است که نرخ بیکاری در این کشور در سه‌ماهه پایانی سال2014 به 7/10درصد افزایش یافته بود.

آژانس اشتغال ترکیه اعلام کرده است که در این سه‌ماه 1/3میلیون نفر افراد بالای 15سال در این کشور بیکار بوده‌اند و تعداد بیکاران ترک در سال2014 بنا به اعلام موسسه آمار ترکیه معادل 8/2میلیون نفر بوده است. آژانس اشتغال این کشور اعلام کرده است که بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی خالی موجود نیازمند نیروی کار ماهر بوده که بیشترین تعداد درخواست نیرو مربوط به استخدام برای فروشنده و نیروی حفاظتی است. از سوی دیگر 43درصد از این فرصت‌های شغلی نیاز به مهارت نداشته و مرتبط با بخش‌های کشاورزی، ساخت‌و‌ساز، صنعت و خدمات هستند. در‌حال‌حاضر 603627 فرصت شغلی خالی در بخش صنعت ترکیه وجود دارد. در ماه نوامبر سال گذشته نرخ بیکاری ترکیه به بالاترین میزان خود از اکتبر سال2010 رسید.


سوییس تحریم‌های دیگری ضد روسیه وضع کرد

دولت سوییس تحریم‌هایی را که دسامبر سال2014 بر ضد روسیه اعمال کرده بود، تشدید کرد. به گزارش اسپوتنیک، شورای کنفدراسیون سوییس با انتشار بیانیه‌یی در پایگاه اینترنتی رسمی خود اعلام کرد تحریم‌های دیگری در رابطه با بحران اوکراین بر ضد روسیه وضع کرده و شرکت‌های سوییسی را از هرگونه سرمایه‌گذاری در مناطق کریمه و سباستوپل منع کرده است. در بیانیه شورای کنفدراسیون سوییس آمده است هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در شبه‌جزیره کریمه و سباستوپل کاملا ممنوع است. علاوه بر این شرکت‌های سوییسی اجازه ارایه برخی خدمات را در زمینه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری در این دو منطقه ندارند. طبق بیانیه دولت سوییس، پیش از این صادرات محصولات و کالاهای کلیدی توسط شرکت‌های سوییسی به منطقه کریمه یا سباستوپل ممنوع بود اما از این‌پس فهرست این ممنوعیت‌ها گسترش یافته است. افزون بر این دولت سوییس نام 28شخص حقیقی یا حقوقی دیگر را نیز به فهرست افراد یا شرکت‌های روسی که شرکت‌های سوییسی اجازه برقراری روابط تجاری جدید و توسعه همکاری با آنها را ندارند، اضافه کرده است. افراد و شرکت‌های روسی که سوییس آنها را تحریم کرده است توسط دیگر کشورهای اروپایی نیز تحریم شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر