حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۹

نشانه‌های رونق در بازار خودرو

ایسنا فعالان بازار خودرو از افزایش معاملات در این بازار در آستانه سال نو خبر می‌دهند. بازار آزاد خودرو از ابتدای سال جاری در رکود نسبی به سر می‌برد. افزایش قیمت این محصولات و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده بود، خرید و فروش خودرو در بازار به حداقل کاهش یابد. با این حال فعالان بازار خودرو می‌گویند که در آستانه سال جدید میزان معاملات در این بازار افزایش یافته است. نکته قابل توجه در این زمینه آن است که رونق گرفتن بازار خودرو با افزایش قیمت‌ها همراه نبوده است. به گفته نمایشگاه‌داران اتومبیل، بالا بودن عرضه در بازار آزاد و متعادل بودن عرضه با تقاضا موجب شده تا از افزایش قیمت این محصولات با وجود رونق گرفتن معاملات، جلوگیری شود. هم‌اکنون بازار خرید و فروش خودروهای با پلاک 94 گرم‌تر از خودروهای با پلاک 93 است.


شرایط ایرلاین‌های داخلی و خارجی برابر می‌شود

تسنیم معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری باید شرایط فعالیت ایرلاین‌های ایرانی و خارجی را برابر کند، گفت: حضور شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران باعث ایجاد رقابت می‌شود. محمدرضا خوشنویسان اظهارکرد: به لحاظ فنی اصلا معتقد به این مساله نیستم که فقط شرکت‌های هواپیمایی داخلی همه کارهای پروازهای داخلی را انجام دهند، اتفاقا رفت و آمد شرکت‌های هواپیمایی خارجی به ایران باعث ایجاد رقابت می‌شود. البته ایجاد شرایط مساوی رقابت وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری است در شرایط برابر به نظرم مفهوم دیگری از حضور ایرلاین‌های خارجی در ایران خواهد داشت.


غول‌های خودروسازی پشت دروازه‌های ایران

ایسنا یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهانی برای ورود به بازار ایران لحظه‌شماری می‌کنند. درصورت به نتیجه رسیدن مذاکرات بین‌المللی شاهد حضور پررنگ شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی در ایران خواهیم بود. وی خاطرنشان کرد: بازار خودرو ایران یکی از بزرگ‌ترین و بکرترین بازارها برای خودروسازان بین‌المللی است. وی افزود: البته در این زمینه شروطی مانند انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در حوزه تولید خودرو در ایران وجود دارد که خودروسازان بین‌المللی نیز نسبت به اجرای این شروط راغب هستند. آزادی با بیان اینکه هم‌اکنون چند غول بزرگ خودروسازی جهان مذاکرات خود را با خودروسازان ایرانی نهایی کرده‌اند، تصریح کرد: این شرکت‌های خارجی در انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات بین‌المللی هستند تا فعالیت خود را در ایران آغاز کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر