نصف شهرستان رامشیر وقف است

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۳

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان گفت: نصف شهرستان رامشیر وقف است و مردم باید برای حل مشکلات ناشی از این کار همکاری لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی در نشست خبری با موضوع طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی اظهارکرد: دو سال است که یک سری طرح‌ها را در راستای اجرای نیات واقفین در کشور برگزار می‌کند. طرح مهر تحصیلی و دست‌های مهربانی ازجمله این طرح‌ها بوده و چون یکی از نیات مرحومه نظام مافی رسیدگی به دانش‌آموزان نیازمند است به همین دلیل امروز یک برنامه منسجمی را در رامشیر داریم که با تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال ۲۵۰کارت هدیه ۲۰۰هزار تومانی در بین افراد واجد شرایط تقسیم می‌شود. وی افزود: در این دو طرح همچنین ۵۰ میلیون ریال در قالب ۵۰کارت هدیه ۱۰۰هزار تومانی برای توزیع میان ایتام نیازمند و واجد شرایط اختصاص یافته است.

طباطبایی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امورخیریه امین واقف است، عنوان کرد: هدف از این اجراها این است که مردم و مسوولان متوجه شوند اگر مستاجران اوقاف ریالی را پرداخت می‌کنند همه باید در راستای اجرای نیت واقف هزینه شود. مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان تصریح کرد: تمام سعی و تلاش اوقاف این است که در برابر امانت واقفان به‌درستی عمل کرده تا نیات واقفان به نحو احسن اجرا شود. یکی دیگر از طرح‌های اوقاف، زیارت عتبات عالیات است و اعزام افراد در کشور سهمیه‌بندی شده است. اعزام ۳۰ فروردین سال آینده صورت گرفته و سهمیه خوزستان ۹ نفر است.

افرادی که تا امروز به زیارت عتبات عالیات مشرف نشده‌اند یا اینکه خادم بقعه و مساجد هستند در اولویت قرار دارند. سفر عتبات عالیات اوقاف یک هفته‌یی بوده و موقوفه منصوریه در بهبهان یکی از نمونه‌های وقف در زمینه سفر عتبات عالیات است.

طباطبایی درخصوص وقف بودن شهرستان رامشیر در استان خوزستان نیز گفت: سه دانگ از شهرستان رامشیر وقف است و عده‌یی به‌دنبال این هستند که موقوفه را از وقف خارج کنند.

متاسفانه بسیاری از ساکنان این شهرستان حاضر به انعقاد قرارداد با موقوفه و پرداخت حق وقف نیستند. برخی‌ها سوال می‌پرسند که مشکل موقوفه رامشیر چه شد درحالی که موقوفه خودش مشکل‌گشاست اما برخی‌ها با قصد و نیات مشخص درصدد خروج وقف از وقفیت هستند که با این کار نه تنها مشکلی را رفع نمی‌کنند بلکه ایجاد مشکل هم می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از شهرهای ایران وقف هستند. به‌عنوان مثال شهر خدابنده زنجان به‌صورت 6 دانگ یا مشهد مقدس بیش از ۹۵درصد وقف هستند. به‌صورت کلی موقوفه هیچ مشکلی را برای مردم ایجاد نمی‌کند و آنها ضمن انجام کارهای روزمره و معاملات خود تنها باید حق موقوفه را به اوقاف پرداخت کنند. مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان عنوان کرد: آزمون نهایی طرح حفظ قرآن کریم جمعه ۱۵ اسفند با ملاحظاتی شبیه کنکور سراسری در کشور برگزار شد که بزرگ‌ترین رویداد قرآنی ایران به لحاظ گستردگی است. در ۳۲بقعه خوزستان این آزمون برگزار شده و تاکنون ۱۴هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند. آزمون در سطوح مختلفی ازجمله ۱۰جزء، ۲۰جزء و ۳۰جزء برگزار می‌شود.

طباطبایی همچنین تصریح کرد: در دوره قبل مسابقات حفظ کشوری ۱۲نفر از استان خوزستان به‌عنوان برنده‌های ویژه هستند. به سه نفر از این افراد سفر عمره، چهار نفر سفر عتبات عالیات و بقیه هم مشهد مقدس تعلق می‌گیرد. این مسابقات سراسری در تبریز برگزار شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر