ابداع جدید در بازار سرمایه

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۹۸

ایسنا

مدیر مرکز مالی ایران گفت: صندوق «سپاس» از ابداعات جدید بازار سرمایه است که جذابیت‌‌های زیادی برای سهامداران داشته و می‌تواند برای سهامدارانی که ریسک‌پذیری پایینی دارند، موثر باشد.

علی نقوی درخصوص عرضه عمومی واحدی‌های این صندوق توضیح داد: صندوق توسعه با مدیریت مرکز مالی ایران برای نخستین‌بار در بازار سرمایه اقدام به انتشار اوراق اختیار تبعی کرده که در جریان آن بخشی از دارایی صندوق توسعه به مبلغ 100میلیارد تومان به این صندوق واگذار می‌شود. بنابراین به پشتوانه این دارایی اختیار تبعی منتشر شده و هر یک از واحدی‌های صندوق در تاریخ 30فروردین1395 به‌قیمت 1300تومان اعمال می‌شود.

وی راه‌اندازی صندوق سپاس را یک ابداع جدید در بازار سرمایه دانست و عنوان کرد: در گذشته اوراق اختیار تبعی روی تک‌سهم منتشر می‌شد، اما اکنون روی پرتفویی از سهام منتشر می‌شود که این عرضه عمومی یک‌روزه بوده و درصورت نیاز قابل تمدید است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت 1300تومانی باتوجه به شرایط بازار در زمان سررسید قابل اعمال است، گفت: صندوق توسعه تعهد کرده است که در تاریخ سررسید هر یک از واحدهای صندوق را به‌قیمت 1300تومان اعمال کند.

بنابراین هر کسی واحدهای صندوق را تا 30فروردین ماه نگهداری کند، به‌ازای هر هزار‌تومان از واحد‌های این صندوق در تاریخ اعمال، 1300تومان دریافت می‌کند.

نقوی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این صندوق کمک به پوشش ریسک سهامداران خرد است، خاطرنشان کرد: این صندوق از جذابیت‌های زیادی برخوردار است بنابراین امیدواریم به بازار کمک کرده و برای سهامدارانی که ریسک‌پذیری پایینی دارد موثر باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر