ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۹۹

محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد تغییر نمی‌کند

محمد تقی‌زاده، معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد تهران برای سال آینده تغییری نخواهد کرد و میزان نرخ عوارض هم بر اساس نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، معاون امور عمرانی استانداری تهران درباره پرداخت عوارض ورود به محدوده زوج و فرد اظهار کرد: اخذ عوارض اگر در چارچوب مقررات شهرداری به عنوان عوارض محلی پیشنهاد و به تصویب هیات تطبیق، فرمانداری تهران برسد، مانع قانونی ندارد. او با تأکید بر اینکه وضع هر گونه عوارض از اختیارات شوراها است، اظهار کرد: جریمه با عوارض دو مقوله جداست. اگر فردی بدون مجوز وارد محدوده‌ای می‌شود علاوه بر جریمه باید عوارض آن را هم پرداخت کند. معاون امور عمرانی استانداری تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای سال آینده طرح کاهش آلودگی هوای تهران در محدوده زوج و فرد و ترافیک تغییر می‌کند، گفت: احتمالا تغییری در محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد نداریم، ولی عوارض هم باید بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا کند و بیش از آن را فرمانداری موافقت نخواهد کرد. تقی‌زاده بیان کرد: هنوز در شورای عالی ترافیک و شورای ترافیک استان تهران جلسه‌ای درخصوص تغییر محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد نداشته‌ایم.

درخواست شرکت واحد اتوبوسرانی از شهروندان تهرانی

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای از عموم شهروندان درخواست کرد از ورود به خطوط بی‌آرتی تهران اجتناب کنند. به گزارش مهر، روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این اطلاعیه با اشاره به اینکه ورود خودروهای غیرمجاز، موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده به خطوط بی‌آرتی، علاوه بر ایجاد اختلال در تردد اتوبوس‌ها در این خطوط، جان مسافران را نیز به خطر می‌اندازد، تأکید کرد: نظارت نیروهای خدوم پلیس راهور در برخورد با تخلف ورود غیرمجاز به خطوط بی‌آرتی جای تقدیر دارد. این روابط عمومی با اشاره به افزایش رفت و آمدها و افزایش ترافیک در ماه پایانی سال و با تاکید به لزوم تشدید نظارت بر عدم ورود به خطوط بی‌آرتی با توجه به تراکم ترافیک در معابر شهری، تصریح کرد: اصولا فلسفه ایجاد خطوط بی‌آرتی، تسریع در رساندن حجم بالایی از مسافران به علاوه جابه‌جایی سریع خودروهای امدادی و عملیاتی است و صرفا تردد خودروهای پلیس، اورژانس و آتش نشانی در کنار ناوگان شرکت واحد در این خطوط مجاز است. این اطلاعیه با اعلام اینکه ورود موتورسیکلت‌ها و خودروهای غیرمجاز به خطوط ویژه موجب اختلال در خدمات رسانی حمل و نقل و کاهش سرعت خودروهای امدادرسان می‌شود، عنوان کرد: در عین حال احتمال برخورد عابران پیاده که از عرض خطوط ویژه عبور می‌کنند با موتورسیکلت‌ها و خودروهای غیرمجازی که وارد این خطوط می‌شوند، بالا می‌رود. روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی با اعلام اینکه بر اساس قانون، عبور غیرمجاز از خطوط ویژه درکلان‌شهرها، برخورد قانونی را به دنبال داشته و خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف بر اساس قانون از یک هفته تا یک ماه متوقف می‌شوند، اظهار کرد: البته از این مهم‌تر جان شهروندان است که به دلیل تخلف عده‌ای از رانندگان و راکبان در خط بی‌آر تی به خطر می‌افتد.

پروانه ساختمانی رایگان در طرح مسکن ملی

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بعد از مبادله تفاهم‌نامه با وزارت کشور خبر داد که صدور پروانه ساختمانی برای دهک‌های یک تا سه در طرح مسکن ملی رایگان شد. محمودزاده در همایش مسکن ملی و بعد از مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که امروز بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور به امضا رسید قیمت پروانه ساختمانی برای ساخت مسکن ملی کاهش می‌یابد. وی گفت: برای دهک‌های یک تا سوم صدور پروانه ساختمانی رایگان خواهد بود و برای دهک‌های چهار تا هفت، حداقل ٥٠ درصد تخفیف به همراه تقسیط در نظر گرفته شد.

تفویض اختیارات جدید به شهرداران مناطق

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران از تفویض اختیارات جدید به شهرداران مناطق با هدف تحقق بودجه غیرنقد خبر داد. به گزارش ایلنا، مظاهریان در پاسخ به اینکه آیا تحقق بودجه غیرنقد در شهرداری‌های مناطق امکان‌پذیر است؟ گفت: به تازگی در جلسه معاونان شهردار مجموعه‌ای از اختیارات قابل تفویض به شهرداران مناطق مطرح و به تصویب رسید که برمبنای آن مجموعه اختیاراتی که حوزه‌های مختلف خدمات شهری، منابع انسانی، بودجه، مسائل اجتماعی و مجموعه‌ای از بخش‌های مختلف را شامل می‌شود در اختیار مناطق قرار می‌گیرد. این اختیارات دست مناطق را باز می‌گذارد تا متناسب با شرایط اقدام کنند. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران درباره اینکه افزایش اختیارات شهرداران مناطق تا چه حد می‌تواند در تامین بودجه غیرنقد شهرداری تهران موثر باشد، گفت: این بستگی به شهرداران مناطق دارد و باید آنها در این زمینه پاسخ بدهند.

 

ارسال نظر