سازمان سیا با جاسوسی سایبری وارد قرن21 شد

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۷


واشنگتن‌پست

امریکا آماده است سناتور مندز را دادگاهی کند؛ وزارت دادگستری امریکا آماده می‌شود تا پرونده رسیدگی به فساد اقتصادی را علیه سناتور رابرت مندز بگشاید. تشکیل این دادگاه نشان‌دهنده قدرتنمایی بین وزیر اوباما و قاضی کهنه‌کار است. گفته می‌شود سناتور بانفوذ ایالت نیوجرسی درازای دریافت هدیه از موقعیت خود برای کمک به تجارت یکی از دوستانش استفاده کرده است. دوست وی پزشکی است که در جمهوری دومینیکن فعالیت اقتصادی انجام می‌دهد و این پرونده از دو سال پیش در دست بررسی بود. مندز تا آغاز سال جدید میلادی، رییس بخش خارجی سنا بود.

افراد بیشتری سر کار می‌روند؛ با اطلاعات جدیدی که جمعه ازسوی دولت امریکا انتشار یافت، روشن شد میزان اشتغال به‌کار در 12ماهه اخیر در امریکا، در بالاترین میزان به نسبت دو دهه پیش بوده و میزان بیکاری در پایین‌ترین حد خود در این مدت بوده است. با این حال خطرهای جدید نیز چهره کرده که بالا رفتن قدرت دلار در برابر اقتصاد اروپا و آسیا و بد بودن آن برای اقتصاد امریکا ازجمله آنهاست.


لس‌آنجلس تایمز

جاده‌یی که هنوز تقسیم شده است؛ 50سال پس از راهپیمایی احقاق حقوق مدنی، شهر «سلما» به گذشته و حال خود افتخار می‌کند. تصاویر نمادینی از راهپیمایی آن روز وجود دارد؛ زنی میانسال و سیاهپوست که از سمت سیاه جاده، به سمت سفید آن می‌رود. امیلیا بوینتون رابینسون زنی بود که با عبور خود از روی این پل موجب شد تا موجی از راهپیمایی سیاهان روی آن به راه بیفتد.

سیا جاسوسی دیجیتال به راه می‌اندازد؛ برنان مدیر سازمان سیا دیروز تایید کرد این آژانس به‌تدریج آماده می‌شود تا وارد چالش‌های سایبری شود. پس از یک دهه مبارزه با تروریست‌ها و در غلتیدن از یک بحران به بحران دیگر، سیا اعلام کرد بخش جاسوسی دیجیتال را راه‌اندازی می‌کند. رییس سیا گفت وقت رفتن به قرن بیست‌ویکم است و به‌همین دلیل بخش ویژه‌یی برای جاسوسی سایبری در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر