فاجعه ای که به وقوع نپیوست

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۷۳


وال استریت ژورنال

سر خوردن هواپیما روی سطح یخ‌زده و فاجعه‌ای که نزدیک بود به وقوع بپیوندد - یکی از جت‌های دلتای ایالات متحده روز پنج‌شنبه روی سطح فرود برفی و یخ‌زده فرودگاه لاگوآردیای شهر نیویورک سر خورد و تنها با فاصله چند متر از سطح آب کنار فرودگاه ایستاد. در این حادثه بیست و چهار نفر مجروح و صدها پرواز متوقف شدند.


واشنگتن پست

وزارت امورخارجه استفاده کلینتون از ای‌میل را مورد بررسی قرار می‌دهد - یکی از مسوولان ارشد وزارت امورخارجه ایالات‌متحده روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این سازمان درحال بررسی ای‌میل‌های هیلاری رادهام کلینتون در زمان هدایت این سازمان توسط اوست. وزارت امورخارجه ده‌ها هزار ای‌میل کلینتون که توسط حساب شخصی او فرستاده شده بودند را تحت نظر قرار داده تا ببیند امکان آشکارکردن برای عموم وجود دارد یا خیر. خانم کلینتون با ادعای استفاده از آدرس ‌ای‌میل شخصی از سوی او، مخالفت کرده و آن را نادرست خوانده است.


نیویورک تایمز

گزارش فرگوسن داستان «دست‌ها بالا» را به چالش می‌کشد - چهار کلمه تبدیل به شعار ملی یک جنبش حقوق مردمی شدند: «دست‌ها بالا، شلیک نکنید». بعد از کشته‌شدن مایکل براون جوان سیاه‌پوست امریکایی به دست پلیس فرگوسن، معترضان این جمله را فریاد زدند و حتی بعضی از اعضای کنگره، هنرمندان و فوتبالیست‌ها هم آن را تکرار کردند. اما دارن ویلسون از وزارت دادگستری ایالات‌متحده در آخرین گزارش خود مبنی بر بی‌گناهی افسر پلیسی که به براون شلیک کرد، می‌گوید وقتی به براون شلیک شد، او دست‌هایش را بالا نبرده بود.

اریک هولدر، دادستان کل امریکا حتی وقتی گزارش خود مبنی بر وجود تعصب نژادی در اداره پلیس فرگوسن را منتشر می‌کرد به این نکته اشاره کرد که داستان «دست‌ها بالا» حقیقت ندارد و می‌خواهد متوجه شود چنین چیزی چطور با این سرعت در سراسر کشور پخش شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر