افزایش ارزش سهام آسیا زیر سایه بورس نیویورک

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۳۶


گروه جهان در پی افزایش ارزش شاخص‌های سهام در بازار بورس نیویورک، ارزش شاخص سهام در معاملات روز جمعه بیشتر بازارهای بورس آسیا افزایش یافت.

به گزارش رویترز، ارزش شاخص سهام در معاملات امروز بازار بورس توکیو به علت کاهش ارزش ین، 06/1درصد افزایش یافت. ارزش شاخص سهام در بازار بورس سئول نیز 34صدم درصد افزایش یافت.

در معاملات بازار بورس هنگ‌کنگ، ارزش شاخص سهام 18صدم درصد افزایش یافت، و باتوجه به اینکه چین هدف خود برای رشد اقتصادی کشور در سال 2015 را کاهش داد، ارزش شاخص سهام در بازار بورس شانگهای تغییری نکرد. ارزش شاخص سهام در معاملات امروز بازار بورس سیدنی هم به علت کاهش قیمت سنگ‌آهن، 43صدم درصد کاهش یافت.

در عین حال پس از آنکه بانک مرکزی اروپا اعلام کرد از هفته آینده برنامه گسترده مشوق اقتصادی را آغاز خواهد کرد، ارزش یورو که به پایین‌ترین میزان در 11سال اخیر رسیده است، بی‌تغییر باقی ماند. در مقابل ارزش دلار در آستانه انتشار گزارش آمار و ارقام مربوط به بازار کار در امریکا افزایش یافت. ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در نشستی خبری اعلام کرد این بانک برای مقابله با رکود تورمی، از دوشنبه هفته آینده دست‌کم تا 18 ماه، ماهانه 6میلیارد یورو اوراق قرضه خصوصی و دولتی خریداری خواهد کرد.

وی همچنین گفت این بانک پیش‌بینی خود را درباره رشد اقتصادی منطقه یورو در سال 2015، 5/1درصد، در سال 2016، 09/1درصد و در سال 2017، 1/2دهم درصد افزایش داده است. همچنین انتظار سرمایه‌گذاران و کارگزاران بازار ارز و سرمایه برای مشخص شدن سیاست‌های تازه بانک مرکزی اروپا باعث شد ارزش یورو در برابر دلار کاهش یابد. به گزارش یورونیوز، هر یورو در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی لندن، در مقابل یک‌دلارو10سنت و 46 واحد پایه یک سنت خرید و فروش شد که نسبت به پایان معاملات روز گذشته این بازار، نسبت برابری کمتری نشان می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر