آغاز بازاریابی گردشگری سلامت در آسیای قفقاز

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۷

میزان

دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور با اعلام خبر شکل‌گیری دپارتمان پذیرش بیماران بین‌الملل گفت: درآمد ایران از حوزه گردشگری سلامت در سال گذشته یک میلیون دلار بوده است.

محمد پناهی با بیان اینکه کشورهای کنفرانس اسلامی، کشورهای عضو اکو و نیز مجموعه کشورهای حاشیه خلیج فارس امروزه تمایل روزافزونی به حضور در ایران برای دریافت خدمات گردشگری سلامت دارند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 22 مشکل را در حوزه گردشگری سلامت احصا کرده‌ایم تا به‌تدریج به رفع آنها بپردازیم.

وی با اعلام خبر راه‌اندازی پرتال گردشگری سلامت در سال آینده تصریح کرد: با راه‌اندازی این پرتال بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری سلامت ساماندهی می‌شود.

دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور با اشاره به امکان ورود گردشگران خارجی به این پرتال برای کسب اطلاعات مورد نیاز درمانی و اقامتی اذعان کرد: با برنامه‌ریزی میدانی در مبادی ورودی بسیاری از مشکلات موجود در حوزه گردشگری سلامت ساماندهی می‌شود. پناهی با بیان اینکه در سال گذشته حدود یک میلیون نفر از اتباع کشور جمهوری آذربایجان به ایران وارد شده‌اند، اظهارکرد: 500 هزار نفر از این تعداد برای استفاده از حوزه گردشگری سلامت به کشور وارد شده‌اند. وی با بیان اینکه یک میلیون و 700هزار نفر گردشگر عراقی نیز در سال گذشته به ایران وارد شده‌اند، اظهارکرد: از این کشور نیز حدود 400هزار نفر با هدف گردشگری سلامت به کشور وارد شده‌اند. این مقام مسوول با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون دلار درآمد ایران از حوزه گردشگری سلامت بوده است، اذعان کرد: همچنین از افغانستان و کشورهای آسیای میانه نیز درخواست‌هایی برای حضور در ایران در حوزه گردشگری سلامت داریم و درحال بازاریابی برای کشورهای حوزه آسیای قفقاز هستیم.

وی افزود: در پی سفر مسوولان قرقیزستان به ایران، مسوولان ما در این حوزه نیز به‌زودی سفری به این کشور خواهند داشت تا با مقامات رسمی آنها مذاکره کنند.

دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور با اشاره به شکل‌گیری دپارتمان پذیرش بیماران بین‌الملل اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گردشگران با ورود به بیمارستان‌ها می‌توانند از امکانات اقامتی و درمانی به‌خوبی بهره‌مند شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر