آمار وحشتناک تفحص مجلس از واردات محصولات کشاورزی

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۶

تسنیم

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: تحقیقات اخیر کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس گویای آمار وحشتناکی در زمینه واردات بیش از حد و گسترده محصولات کشاورزی به کشور و متضرر شدن کشاورزان است.

بهرام بیرانوند گفت: بی‌توجهی نسبت به داشته‌هایی که در اختیار ما قرار دارد، منجر به از‌دست‌رفتن آنها می‌شود.

وی با اشاره به لزوم حفظ این امانت الهی توسط همگان، افزود: سرعت تحولات، تخریب، چپاول‌ها و دست درازی‌ها به منابع طبیعی و صنعت کشاورزی آنقدر زیاد است که حتی امروز قوانین مجلس شورای اسلامی هم برای مبارزه با آنها ناکافی و ناکارآمد است

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در مبارزه با وارد‌کنندگان سودجو، عنوان کرد: تحقیقات اخیر کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی گویای آمار وحشتناکی در زمینه واردات گسترده محصولات کشاورزی به کشور و متضرر شدن کشاورزان است

بیرانوند به‌عنوان نمونه از فروش سیب مرغوب باغات شهرستان بروجرد در بازارهای محلی با نرخ بسیار پایین یاد و خاطرنشان کرد: نرخ فروش سیب درجه1 بروجرد به‌قدری پایین است که حتی هزینه چیدن، انتقال به سردخانه و بازار آن را تامین نمی‌کند و این یکی از مشکلاتی است که واردات بی‌رویه کالاهای کشاورزی به کشور به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: 7میلیارد دلار از مجموع 14.2میلیارد دلار اعتبارات گشایش‌یافته توسط سیستم بانکی، جذب واردات محصولات کشاورزی به کشور شده است.

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال همسو با توسعه کشور، اظهار داشت: حل مشکل اشتغال لزوما در بخش صنعت با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در تضاد است. بیرانوند گفت: حل مشکل اشتغال در کشور لزوما به‌معنی تخریب طبیعت نیست، بنابراین قوانین سختگیرانه‌یی در کمیسیون کشاورزی وضع می‌شود اما در بسیاری از موارد این قوانین اجرا نمی‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر