انتقاد نعمت‌زاده از مقررات دست‌و‌پاگیر

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۰۵

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با انقاد از مقررات دست‌و‌پاگیر در حوزه تولید گفت: واقعیت این است که در بخشی از حوزه‌ها، ما مقرراتی وضع کردیم که کار نکنیم چراکه برخی مقررات مانع از شکل‌گیری کار و تولیدند.

به گزارش ایسنا، نعمت‌زاده در جمع فعالان بخش صنعت و معدن استان سمنان اظهار کرد: در وضع قوانین باید به منافع عمومی مردم توجه شود نه اینکه تنها به منافع یک قشر یا یک بخش نظیر بخش تولید، مصرف‌کنندگان، نیروی کار و... توجه شود. وی با اشاره به مشکلات پیش روی بخش تولید کشور گفت: کمبود نقدینگی، کافی‌نبودن سرمایه در گردش، مشکلات ناشی از مسایل پیچیده بین‌المللی، نبود تکنولوژی و تجهیزات به‌روز، بروکراسی اداری و... از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی صنایع ماست.

نعمت‌زاده، با بیان اینکه نارسایی‌های زیادی پیش روی فعالان این بخش است، افزود: با این‌همه با همدلی و همراهی همه بخش‌ها در دولت تدبیر و امید گام‌های موثری برداشته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عمده نمایندگان مجلس با مشکلات و موانع این بخش آشنا هستند، به مالیات بالای تولید اشاره کرد و گفت: قرار نبود بخش عمده درآمدهای مالیاتی از صنایع و فعالان بخش تولید اخذ شود بلکه قرار بود بخشی از این مالیات از مصرف‌کننده اخذ شود اما متاسفانه همچنان بخش اعظم آن روی دوش بخش تولید است. نعمت‌زاده با انتقاد از روند طولانی وضع قوانین و مقررات در کشورمان، افزود: ما لوایح و پیشنهادهایی دادیم که بیش از یک‌سال از ارایه آن به مجلس می‌گذرد، اما هنوز به سرانجامی نرسیده و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دنیا و حتی در همین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز مکانیسم سریعی برای وضع قوانین وجود دارد. وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین و مقررات نیاز به اصلاح دارند، افزود: در دولت یازدهم اصلاحیه‌ها و لوایح زیادی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه شده اما متاسفانه فرآیند اصلاح طولانی است. ضمن اینکه همچنان مقررات و قوانینی وجود دارند که نیازمند اصلاح‌اند. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای خروج از رکود و کاهش جدی تورم باید فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، همه گروه‌ها همصدا و هماهنگ باشیم تا مشکلات مردم کمتر شود.


احداث 30 واحد بزرگ تولید سیمان در کشور

نعمت‌زاده همچنین در نشستی با مدیرعامل شرکت سیمان دامغان با اشاره به فعالیت شرکت‌های فراوانی در زمینه تولید سیمان در کشور تصریح کرد: با این وجود بازهم ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد، از این‌رو، احداث 30واحد بزرگ تولید سیمان در دستور کار قرار گرفته است. وی با اشاره به وجود برخی ناامنی‌ها در سطح کشورهای منطقه گفت: این امر سبب شده است که صادرات سیمان از جمهوری اسلامی ایران به این کشورها تا حدودی کاهش یابد که امیدواریم تا سال آینده روند صادرات سیمان در کشور بهبود یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر