کمپانی‌های تکنولوژیکی زمین‌خوار می‌شوند

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۶۳


وال استریت ژورنال

بازبینی رییس جنرال الکتریک روی نفت می‌لغزد - جف ایملت، مدیر اجرایی کمپانی جنرال الکتریک بعد از یک دهه بازسازی این کمپانی و تلاش برای تبدیل کردن آن به یک ماشین صنعتی ساده‌تر حالا متوجه شده که مخلوقش مشکل جدیدی پیدا کرده است: نفت بیش از حد. سرمایه‌گذاران این شرکت مدت زیادی است که از او می‌خواهند بخش تجارت سرمایه‌یی شرکت را کاهش دهد تا تمرکز بیشتری روی بخش صنعتی‌اش گذاشته شود و او در همین راستا سال گذشته معامله‌یی 17میلیارد دلاری برای خرید تجارت تولید برق آلستوم اس‌ای انجام داد. قرار بود حالا وقت برداشت محصولات زحمات او باشد اما سقوط قیمت نفت باعث شده سرمایه‌گذاران نسبت به رشد ارزش سهام این کمپانی حتی بدبین‌تر نیز بشوند.

خرید زمین توسط کمپانی‌های تکنولوژیکی ثروتمند - چند تا از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تکنولوژیکی سیلیکون ولی درحال خرید بدون وقفه زمین و املاک هستند تا بتوانند با ذخیره کردن پول نقد و خرید املاک با قیمت‌های مناسب حال حاضر، مطمئن شوند که در آینده امکان گسترده‌تر کردن کمپانی‌های خود را خواهند داشت. فیس‌بوک یکی از جدیدترین کمپانی‌هایی است که به این کار روی آورده و ماه گذشته قبول به پرداخت نزدیک به 400میلیون دلار برای خرید املاک در پارک علوم و تکنولوژی منلو کرد.


واشنگتن پست

تعصب نژادی در نیروی پلیس فرگوسن - وزارت دادگستری ایالات متحده دیروزگزارش خود را درباره اداره پلیس فرگوسن منتشر خواهد کرد.


گاردین

هک شدن تلفن‌ها در رسانه‌های میرور - قاضی ارشد دادگاه لندن اعلام کرده که در روزنامه‌های دیلی میرور، ساندی میرور و پیپل، روزانه تعداد بسیاری از تلفن‌های افراد مشهور هک شده‌اند. دن اوانز روزنامه‌نگار سابق ساندی میرور از سال 2003 تا اواسط 2004 روزانه تلفن همراه بیش از 100فرد شناخته‌شده را هک می‌کرد و به این طریق داستان‌های چاپ‌شده خود را به‌دست می‌آورد. به‌طور مثال سیدی فراست، بازیگر و پل گسکوین فوتبالیست سابق بیش از هزار بار مورد هدف این حمله‌ها قرار گرفتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر