مالزی محبوب گردشگران مسلمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۵۸

یک موسسه گردشگری سنگاپور، مالزی را به‌عنوان نخستین مقصد گردشگران مسلمان درسال2014 اعلام کرد. اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی جهان در رتبه ششم این رتبه‌بندی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، گزارشی که روز چهارشنبه در سنگاپور منتشر شد، نشان می‌دهد مالزی، ترکیه، امارات، عربستان، قطر و اندونزی به ترتیب مهم‌ترین مقاصد گردشگری مسلمانان درسال گذشته میلادی به‌دلیل امکانات درنظرگرفته شده حلال بوده‌اند.

گردشگری اسلامی در مالزی باوجود دو حادثه ناپدید شدن پرواز ‌ام.‌اچ 370 و سقوط پرواز‌ ام.‌اچ 17 در سال گذشته میلادی رشد داشته و 5میلیون و900 هزار مسلمان از این کشور دیدن کردند. این درحالی است که سال2013میلادی 5میلیون و700هزار گردشگر مسلمان به مالزی سفر کردند. تاکنون آمار رسمی از تعداد گردشگرانی که درسال2014 از مالزی دیدن کردند منتشر نشده است، اما پیش‌بینی شده است این رقم بیش از 26میلیون گردشگر باشد. سهم گردشگران ایرانی از سفر به مالزی طی سال‌های گذشته حدود 80هزار نفر بوده است. در این گزارش که شبکه خبری آسیا وابسته به سنگاپور آن را منعکس کرد، حضور و دسترسی به رستوران حلال با مواد غذایی منطبق با موازین اسلامی، ارایه نمازخانه در فرودگاه‌ها، مراکز خرید و هتل‌ها برای این منظور مدنظر قرار گرفته است.

مالزی باتوجه به متغیرها و شاخص‌های جهانی مدنظر مسلمانان برای سفر 83.3 امتیاز کسب کرد که بالاترین بود و پس از آن ترکیه 73.8 امتیاز، امارات متحده عربی 72.1 امتیاز، عربستان سعودی 71.3 امتیاز، قطر 68.2 امتیاز و اندونزی 67.5 امتیاز گرفتند.

فیضل بهارالدین رییس این مرکز مطالعات گردشگری سنگاپور، گفت که مالزی همچنان بالاترین انتخاب برای مسافران مسلمان برای سفر است، چون خانواده‌ها آن را مورد پسند قرار می‌دهند.

در تحقیق سال2013 این موسسه، مالزی، امارات متحده عربی، ترکیه، اندونزی، عربستان سعودی، سنگاپور، مراکش، اردن، قطر و تونس 10 کشور نخست مقصد گردشگران جهان اسلام بودند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای غیراسلامی گام‌هایی برای به دست آوردن سهمی از بازار سفر مسلمانان برداشته‌اند. تخمین زده می‌شود ارزش گردشگری اسلامی در جهان درسال2014میلادی 145میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال2020میلادی این میزان به 200میلیارد دلار برسد. در میان کشورهای غیراسلامی به‌عنوان مقصد گردشگری مسلمانان، تایلند، سنگاپور، تایوان و ژاپن نیز بالاترین رتبه را درسال2014 کسب کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر