نیرو

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۵۶

بحران آب ناشی از مصرف بی‌رویه است نه خشکسالی

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: موضوع درگیر شدن با بحران آبی که وضعیت برخی شهرهای کشور را در پیک مصرف در وضعیت قرمز قرار داد، مساله‌یی است که ناشی از مصرف بدون حساب و کتاب آب است نه خشکسالی.

رحیم میدانی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: 15سال است ایران درگیر دوره خشکسالی شده و خشکسالی در 7سال اخیر گسترده‌تر از گذشته، مناطق مختلف کشور را در برگرفته است.

وی افزود: اینکه کشور با خشکسالی روبه‌رو است و تغییر اقلیم در کاهش بارش‌های منطقه‌یی تاثیر داشته، بر کسی پوشیده نیست اما نمی‌توان این دو عامل را تنها عوامل ایجاد بحران آبی دانست.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه «ایران همواره کشوری گرم و خشک با متوسط بارش زیر میانگین جهانی بوده»، گفت: موضوع درگیر شدن با بحران آبی که وضعیت برخی شهرهای کشور را در پیک مصرف در وضعیت قرمز قرار داد، مساله‌یی است که ناشی از مصرف بدون حساب و کتاب آب است نه خشکسالی.

وی ادامه داد: برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی با حفر چاه‌های مجاز و غیرمجاز و همچنین مصرف بی‌رویه در بخش شرب، صنعت و کشاورزی، وضعیت بی‌حساب و کتاب و کنترل نشده‌یی را در مصرف آب کشور رقم زده که این وضعیت، هر کشور پرآبی را نیز با مشکل مواجه می‌کند؛ چه برسد به اینکه ایران با مساله خشکسالی، تغییرات اقلیم و کاهش بارش‌ها مواجه است.


کاهش 100 مگاواتی پیک مصرف برق

پیک مصرف برق کشور روز سه‌شنبه 12 اسفند93 در مقایسه با روز مشابه پارسال حدود 100 مگاوات کاهش یافت.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، روز سه‌شنبه پیک مصرف برق کشور به 32هزارو249 مگاوات به ثبت رسید، درحالی که پیک مصرف برق کشور در روز مشابه پارسال 32هزارو338 مگاوات گزارش شده بود.

در این روز پیک مصرف برق کشور در مقایسه با روز مشابه سال گذشته 89 مگاوات

کاهش یافت.

همچنین میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور در روز سه‌شنبه به 6‌هزارو958 مگاوات رسید.

صنایع کشور نیز در این روز 2هزارو924 مگاوات برق مصرف کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر