به‌روزرسانی سیستم‌های اندازه‌گیری نفتی به کمک مراکز دانشگاهی

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۵۴

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی از فعالیت ٩٠ دستگاه میترینگ و اندازه‌گیری نفت و فرآورده‌های نفتی در پایانه‌های خارک، نکا و عسلویه خبر داد و گفت: نظام اندازه‌گیری نفت و گاز با کمک مراکز دانشگاهی به‌روز می‌شود.

به گزارش شانا، سید‌پیروز موسوی صبح روز چهارشنبه ١٣ اسفندماه در دومین همایش تخصصی آموزشی اندازه‌گیری هیدروکربورها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه شرکت پایانه‌های نفتی به عنوان آخرین حلقه تولید و صادرات نفت، باید از سیستم‌های مدرن اندازه‌گیری استفاده کند، گفت: وجود آزمایشگاه‌ها و مراکز اختلاط انواع نفت خام ایجاب می‌کند که این شرکت همواره با مراکز دانشگاهی و پژوهشی برای بومی‌سازی سیستم‌های اندازه‌گیری خود همکاری داشته باشد.

وی افزود: یکی از ارکان اصلی در ترمینال‌های نفتی سیستم‌های اندازه‌گیری به شمار می‌آید و نتایج این سیستم‌ها مبنای مراودات نفتی ایران با مشتریان نفتی خود است. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به اجرای اصل ٤٤ در صنعت پالایش و پتروشیمی کشور و به‌تبع آن استفاده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از سیستم‌های مدرن اندازه‌گیری در تولید و ارسال فرآورده‌های نفتی و گازی گفت: امروزه در جامعه بین‌المللی یکی از نکات مدنظر مصرف‌کنندگان نفت و فرآورده‌های نفتی، اعتبار و سلامت سیستم‌های اندازه‌گیری تولیدکنندگان نفت است؛ از این رو این شرکت استفاده از سیستم‌های میترینگ و نیروی انسانی با تجربه را همواره مدنظر خود قرار داده است.

موسوی با بیان اینکه شرکت پایانه‌های نفتی در چهار حوزه راهبری، نگهداری، تعمیرات و ساخت داخل تجهیزات سیستم‌های میترینگ و اندازه‌گیری پروژه‌های پژوهشی زیادی انجام داده است، گفت: در این زمینه هم‌اکنون همکاری نزدیکی با دانشگاه‌های کشور در حال انجام است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر