اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۵۲

معرفی سخنگوی وزارت صنعت

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت سخنگوی رسمی این وزارتخانه را تعیین کرد. به گزارش شاتا در جلسه شورای معاونان وزارت صنعت، معدن وتجارت نعمت‌زاده، مهندس مجتبی خسروتاج را به‌عنوان سخنگوی رسمی این وزارتخانه تعیین کرد. خسروتاج هم‌اکنون قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و معاون توسعه بازرگانی داخلی است.


احیای طرح‌های فولاد استانی از 1394

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش احیای مستقیم هفت طرح فولاد استانی از سال 1394 به‌تدریج وارد مرحله راه‌اندازی می‌شود و توسط سازمان ایمیدرو یک هزار و 200میلیارد تومان برای این منظور تزریق شد. به گزارش ایرنا مهدی کرباسیان افزود: انتظار می‌رود سال آینده سه تا چهار واحد احیای مستقیم طرح‌های یاد شده به بهره‌برداری برسد. فولاد سپیددشت (استان چهارمحال و بختیاری)، نیریز (فارس)، میانه (آذربایجان شرقی)، شادگان (خوزستان)، بافت (کرمان)، قائنات (خراسان جنوبی) و سبزوار (خراسان رضوی) هفت طرح فولاد استانی هستند که از سال 1385 به مورد اجرا گذاشته شدند اما به‌دلیل مشکلات مالی معوق مانده بودند. ظرفیت هریک از این هفت طرح 800 هزار تا یک میلیون تن پیش‌بینی شده است. رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: گشایش اعتبار هفت طرح فولاد استانی انجام شده و هیاتی برای روان‌سازی مبادلات مالی به چین اعزام می‌شود تا طرح‌ها در موعد مقرر راه‌اندازی شوند.


بهره توسعه صنعت سیمان به سهامداران بازنگشت

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: صنعت سیمان کشور توسعه یافتگی قابل ملاحظه‌یی پیدا کرده اما در عین حال بهره این توسعه به سهامداران صنعت سیمان بازنگشته که عدم پایبندی دولت به توافق‌های انجام شده ازجمله دلایل آن محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد اتابک افزود: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به سطحی از بلوغ رسیده که دولت بخشی از وظایف خود را به این انجمن تفویض کرده است. وی با تاکید بر ضرورت تداوم تعامل بخش خصوصی با دولت برای برون‌رفت اقتصاد کشور از رکود و رسیدن به رشد اقتصادی اظهارکرد: دولت باید به این نتیجه برسد که برای پیاده کردن واقعی اصل 44 قانون اساسی بخشی از وظایف خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر