صنعت، بخش فراموش شده در اتاق است

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۹

سیدمحمد اتابک رییس هیات‌مدیره انجمن صنعت سیمان در گفت‌وگو با «تعادل»، بااشاره به شرایطی که افراد باید برای حضور در اتاق بازرگانی داشته باشند، گفت: این اشخاص باید درمورد اتفاقات موجود در اتاق، دارای دید ملی باشد نه فقط نگرشی برای صنف موردنظر خود. همچنین باید با مولفه‌های اقتصادی به‌خوبی آشنا باشند. افراد باید علاوه بر آشنایی به حوزه و صنف خود، به دور از بخشی‌نگری بوده و با بخش‌های کلان اقتصادی نیز

آشنا باشند.

اتابک درباره ظرفیت‌های نهفته اتاق بازرگانی در اقتصاد کشور گفت: بسیاری از مطالبات بخش صنعت برای صنایع بزرگ در اتاق مغفول مانده که نقش دولت در توسعه صنایع حایزاهمیت است، بنابراین اتاق بازرگانی باید واسطی میان دولت و سرمایه‌گذاران باشد تا تعهداتی را که به سرمایه‌گذاران می‌دهد، بتواند مطالبه کند. دولت معمولا به این‌گونه تعهدات وفادار نیست، باید فضایی برای رسیدن سرمایه‌گذاران به سرمایه اجتماعی خود وجود داشته باشد. این‌گونه مطالبات معوق باعث بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران و درنهایت لطمه به اقتصاد کشور می‌شود.

وی در ادامه بااشاره به نقش بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی در اتاق بازرگانی، افزود: اقتصاد کشور جایگاه تعاملی میان سرمایه‌های در گردش دارد. اگر ریسک بازار سرمایه که به‌عنوان مولد اقتصادی است، کم شود، می‌توان به بهبود نقش گسترده بازار سرمایه در اقتصاد امیدوار بود. همچنین اتاق بازرگانی نتوانسته ضریب ریسک را کاهش دهد درنتیجه به بزرگ شدن این بازار کمک شایانی کرده است. البته اتاق نتوانسته این نقش را به‌خوبی ایفا کند که امیدواریم در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی، بتوانیم این ریسک را کاهش دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر