دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۶

مقامات آژانس و ایران 18اسفند در تهران دیدار می‌کنند

ایسنا خبرگزاری رویترز از دیدار مقامات ایران و آژانس در دوشنبه هفته آینده در تهران خبر داد. بازرسان آژانس روز گذشته اعلام کردند که نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقامات ایرانی در تهران در 18اسفندماه برابر با نهم مارس درباره جزییات تکنیکی برنامه هسته‌یی ایران دیدار می‌کنند.


چین خواستار دستیابی به توافق جامع ایران و 1+5 شد

ایرنا چین بار دیگر با تاکید بر دستیابی به توافق جامع هسته‌یی ابراز امیدواری کرد که ایران و گروه1+5 فرصت تاریخی به‌دست آمده را از دست ندهند. هوا چون اینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران افزود: شرایط کنونی مذاکره بسیار ایده‌آل بوده و پکن امیدوار است طرفین مذاکره‌کننده باتوجه به حساسیت موضوع و در فرصت باقیمانده به توافق نهایی دست یابند. وی توضیح داد: دستیابی به توافقنامه برابر، متوازن، همه‌جانبه و مفید برای همه طرف‌ها، خواست چین است و دستیابی به آنها با اعتماد‌سازی نسبت به یکدیگر دست‌یافتنی است.


کری: پیشرفت‌های بسیاری درمذاکرات با ایران حاصل شد

تسنیم وزیر خارجه امریکا درباره مذاکرات هسته‌یی با ایران گفت که پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌یی با ایران حاصل شد اما اختلافات اساسی همچنان باقی است. وزیر خارجه امریکا اعلام کرد هرگونه توافق هسته‌یی با ایران شامل دسترسی‌های سرزده و اقدامات راستی‌آزمایی است. وی در ادامه گفت که تاکنون هیچ‌کس گزینه مناسب‌تری برای ممانعت از دستیابی به سلاح هسته‌یی ارایه نکرده است. کری همچنین از ادامه مذاکرات با ایران در 15مارس خبر داد.


رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد تنش میان ایران و غرب است

ایلنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ‌روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات ضدایرانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سی‌ان‌ان گفت: نتانیاهو به‌دنبال ایجاد تنش در روند مذاکرات هسته‌یی میان ایران و غرب است. وی اظهار کرد: هم‌اکنون نتانیاهو تلاش دارد تا چنین امری را عملی کند ولی معتقدم ایجاد تنش در شرایط کنونی به نفع هیچ یک از طرف‌های مذاکره‌کننده نخواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر