دور بعدی مذاکرات ایران و امریکا؛ ۲۴ اسفند

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۴

یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌یی گفت که دور بعدی رایزن‌‌های هسته‌یی ایران و امریکا در سطح وزرا و با حضور معاونان وزرا و هلگا اشمیت قرار است از ۲۴ اسفند ماه برگزار شود اما هنوز مکان آن مشخص نشده است.

وی عنوان کرد که این رایزنی‌ها می‌تواند تا ۲۰مارس (۲۴ اسفند ماه) ادامه یابد ولی مکان این رایزنی‌ها هنوز مشخص نشده است.

ایران و امریکا از روز دوشنبه 11 اسفند ماه به مدت سه روز در شهر مونترو سوییس به رایزنی درباره توافق جامع هسته‌یی پرداختند.

این رایزنی‌ها با حضور وزرای خارجه، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، وزیر انرژی امریکا، معاونان وزرای خارجه و هلگا اشمیت، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی چهار دور برگزار شد و جمعا طرفین در این سطح ۱۳ساعت گفت‌وگو کردند.

علاوه بر آن معاونان وزرا نیز به همراه اشمیت به گفت‌وگو پرداختند و صالحی و مونیز هم پنج دور به‌صورت دوجانبه درخصوص ابعاد فنی موضوع هسته‌یی ایران گفت‌وگو کردند.

کارشناسان دو طرف نیز در این سه روز طی نشست‌هایی به بررسی راه‌های حل اختلافات بر سر مذاکرات هسته‌یی پرداختند. ساعت 19 روز گذشته به وقت محلی (21:30 به وقت تهران) نشست چهارجانبه عراقچی و تخت‌روانچی با نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه 1+5 در مونترو برگزار شد و امروز نیز قرار است چهاردهمین نشست ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌یی در سطح معاونان در این شهر برگزار شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر