تلاش می‌شود تا پایان ماه مارس گفت‌وگوها به نقطه‌ روشنی برسد

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۲

مرضیه افخم، در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت و تاکید کرد: مذاکرات تا پایان ماه ژوئن (9 تیر) تمدید شده است. درحال حاضر تلاش می‌شود تا پایان ماه مارس گفت‌وگوها به نقطه‌ روشنی برسد اما تمدید گفت‌وگوها تا پایان ماه ژوئن به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات ایران و 1+5 در مونترو سوییس، گفت: مذاکرات فشرده‌یی در جریان است. گفت‌وگوها با حضور وزرای خارجه ایران و امریکا، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و وزیر انرژی امریکا و همچنین در سطح معاونین ادامه دارد.

افخم با تاکید براینکه ایران از ابتدای مذاکرات تا امروز خواهان رفع کامل تحریم‌ها شده است، افزود: در این زمینه با شفافیت و صراحت دیدگاه‌های خود را مطرح کرده‌ایم. بنابراین در این دور هم این موضوع به عنوان یکی از محورهای مذاکرات که آقای ظریف هم بر آن تصریح و تاکید داشته‌اند مطرح است. وی در واکنش به اظهارات نتانیاهو در کنگره گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ حرف تازه‌یی نداشت و در گرداب اشتباهات و افراط‌گری خودش گرفتار شده است. سخنان نتانیاهو تکرار دروغ‌پردازی‌ها بود و این‌بار اول نیست و در دهه‌های مختلف خصومت این رژیم با ملت ایران روشن بوده و امروز در صحنه بین‌الملل جنایات رژیم صهیونیستی افشا شده است. وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه توافق بخش‌های مختلفی دارد و آیا پیشنهاد ظریف به این معناست که توافق کلی در سایر حوزه‌ها غیر از تحریم‌ها تا الان حاصل شده و تنها بحثی که الان در مذکرات مطرح است بحث تحریم‌ها است خاطرنشان کرد: توافق در یک مرحله انجام می‌شود و همه موضوعات در آن مورد توافق قرار می‌گیرند. بنابراین نه کلی و جزیی می‌گوییم و نه چیز دیگر. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه برخی مقامات ایران ضرب‌الاجل 11 فروردین را برای رسیدن به یک چارچوب مشخص میان ایران و 1+5 بیان می‌کنند نظر شما در این رابطه چیست؟ خاطرنشان کرد: مذاکرات تا پایان ماه ژوئن (9 تیر) تمدید شده است. درحال حاضر تلاش می‌شود تا پایان ماه مارس گفت‌وگوها به نقطه‌ روشنی برسد اما تمدید گفت‌وگوها تا پایان ماه ژوئن به قوت خود باقی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درخصوص انتشار گزارش سالانه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر ایران اذعان داشت: تکرار موارد ادعایی و بی‌اساس درخصوص نقض حقوق بشر در ایران مایه تاسف است. متاسفانه در این گزارش عبارات کلی و مبهم که القاکننده مفاهیم منفی، غیرمبنایی و جانبدارانه است به کار برده شده و این گزارش جایگاه بی‌طرفانه سازمان ملل را مخدوش می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر