پرداخت 326 میلیارد تومان از معوقات بانکی معلمان

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۰

گروه ایران

نشست هفتگی سخنگوی دولت با خبرنگاران باز هم پر از اخبار و تصمیمات اقتصادی بود. نشستی که در آن سخنگوی دولت از مصوبات هیات وزیران برای آبرسانی و مقابله با خشکسالی و تکمیل سدها در مناطق مختلف کشور خبر داد.

نوبخت اعلام کرد که طرح آبرسانی به شهرستان میانه، اتمام طرح سد دوقام چای، تکمیل رودخانه زاینده‌‌رود، تامین آب شرب و آب زراعی در استان کرمان، حوضه آبریز نکا و اعتبارات لازم برای شهرستان دشتستان از مصوباتی بود که روز گذشته مورد بررسی و تصویب هیات دولت قرار گرفت.

سخنگوی دولت در ادامه افزود: «در مجموع 173میلیارد تومان با تصویب هیات وزیران برای این امور با موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مشخص شد همچنین برای تقویت صندوق بیمه کشاورزی 125میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.»


حقوق‌های اسفند به موقع پرداخت می‌شود

نوبخت با اشاره به تصویب بودجه در مجلس گفت: برای کسانی که مراحل استخدامی‌شان را انجام داده بودند و بیش از 20هزار نفر است برای سال آینده اعتبارات لازم در نظرگرفته شده و استانداران می‌توانند نسبت به استخدام آنها اقدام کنند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در بودجه سال 93 تلاش شده تا حقوق اسفند به موقع پرداخت شود و عیدی با حقوق بهمن نیز پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: همچنین به موقع 3500میلیارد تومان پرداخت مربوط به هدفمندی یارانه‌ها با وجود همه فشارهایی که برای دولت وجود دارد طبق تعهد انجام خواهد شد.

نوبخت همچنین با اشاره به اینکه در زمینه تامین اعتبار معوقات فرهنگیان نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: 326میلیارد تومان از این معوقات ظرف ماه گذشته انجام شد همچنین قرار است با تلاش‌های آقای فانی، وزیر آموزش و پرورش لایحه مربوط به رتبه‌بندی فرهنگیان تقدیم مجلس شود که امید است با فوریت به تصویب برسد.

سرنوشت کشور به مذاکرات گره نخورده است

نوبخت با تاکید بر اینکه انتظار داریم حقوق ملی ما که از سوی نمایندگان ایران در مذاکرات 1+5 درحال انجام است، پیگیری شود، گفت: سرنوشت کشورمان را هیچگاه به نتیجه مذاکرات گره نزده‌ایم و برای هر شرایطی غیر از نتیجه مذاکرات هسته‌یی برنامه‌ریزی داریم و البته امیدواریم با پشتیبانی ملت بزرگ و منطق تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی بتوانیم این مشکل را هم از پیش پای مردم ‌برداریم.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره ورود زودهنگام دولت به انتخابات آینده پرسید، گفت: نمی‌دانم چه اقدامی صورت گرفته که چنین بحثی پیش آمده است. جوانان حزب اعتدال و توسعه در یک گردهمایی من را دعوت کردند و من در آنجا راجع به کشور صحبت کردم.


دولت، وقت پرداختن به تبلیغات انتخاباتی را ندارد

وی گفت: اگرچه ممکن است سوژه فکری خیلی‌ها مساله انتخابات سال آینده باشد اما دولت خیلی مشغول‌تر از این حرف‌هاست و ما خیلی گرفتاریم و مسایل مهم‌تری داریم. نمی‌دانم گناه کردیم که نیم ساعت با جوانان عزیز حزب اعتدال و توسعه صحبت کردیم؟

وی گفت: من اظهارات یک سری از نمایندگان را می‌شنوم و می‌خواهم بگویم که نمایندگان محترم باید حواسشان جمع باشد و حرف خلاف قانون را مطرح نکنند و تهمتی نزنند.

اصلا جایگاه نمایندگی چنین موضوعاتی را ایجاب می‌کند البته همین الان هم ممکن است این موضوعات که مطرح می‌کنم سوژه شود اما حل مشکلات کشور برای ما فراتر از اینهاست. خبرنگاری از سخنگوی دولت در مورد اظهارات اخیر وزیر کشور با محوریت پول کثیف سوال کرد که وی در این باره گفت: من از خود ایشان دعوت می‌کنم در این باره توضیحاتی ارایه دهند و با شما صحبت کنند.

سرنوشت درآمدهای نفتی در بودجه آینده

نوبخت در ادامه گفت: هرچند هم بودجه کل و هم عمومی که دولت پیشنهاد کرده بوده براساس 72دلار به ازای هر بشکه نفت بوده، مجلس محترم این ارقام را افزایش داد. اما در ماده واحده این حکم آمده است که به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ابلاغ مبلغ 220میلیارد تومان از این منابع عمومی را در6ماهه اول مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین اظهارکرد: ما به ازای هر بشکه نفت بودجه سایه داریم که اگر تغییر قیمت در هر بشکه اتفاق بیفتد بدون نیاز به مصوبه مجلس آن را اجرایی خواهیم کرد. در واقع ما برای هر تقلیل یا تغییر رقم منابع درآمدی‌مان برای سال 94 خودمان را آماده کرده‌ایم. نوبخت در ادامه درباره مطالبات فرهنگیان نیز گفت: 326میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان ظرف یک ماه گذشته به آموزش و پرورش پرداخت شد همچنین با لایحه رتبه‌بندی کردن فرهنگیان، مطالبات فرهنگیان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر