واردات خودروهای لوکس خلاف منافع ملی

۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۲

رییس دیوان عدالت اداری از موج فزاینده تجمل‌گرایی و واردات خودروهای لوکس به‌کشور انتقاد کرد و آن را خلاف آموزه‌های دینی، منافع ملی و اقتصاد کشور در شرایط فعلی دانست. حجت‌الاسلام منتظری درجلسه هیات عمومی دیوان به‌مهر گفت: آنچه در ارتباط با ورود خودروهای گران‌قیمت و چندمیلیارد تومانی به‌کشور از رسانه‌ها منتشر می‌شود، شایسته نظام اسلامی و اقتصاد مقاومتی نیست. وی افزود: در کشوری که هنوز در آن برخی نیازمند حداقل‌ها هستند و تا این اندازه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، عده‌یی چنان گرفتار تجملات دنیا شده‌اند که خودروهای چندمیلیارد تومانی وارد می‌کنند، خودروهایی که حتی سازندگانشان نیز از آن استفاده نمی‌کنند.

رییس دیوان عدالت اداری به‌واریز سخاوتمندانه دلارهای کشور به‌جیب اروپاییان اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که برای ورود دلار حاصل از فروش نفت به‌کشور با مشکلات و محدودیت‌های عدیده‌یی از سوی غرب مواجه هستیم، عده‌یی سخاوتمندانه میلیون‌ها دلار را در دامن اروپایی‌ها می‌ریزند و لوکس‌ترین وسایل از جمله خودرو به کشور وارد می‌کنند.

وی اظهار کرد: البته ما منکر آرامش و فراهم کردن اسباب آسایش توسط مردم نیستیم و اسلام نیز بر این موضوع تاکید دارد ولی اسراف و تبذیر و زیاده‌روی نیز در اسلام محکوم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر