صاحبخانه شدن 28هزارنفر با استفاده از تسه‌ها

۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۱۵


مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: باتوجه به سرویس ویژه‌یی که از ابتدای سال89 برای تسهیلات مسکن درنظر گرفته‌ایم و طرفداران زیادی دارد، 815هزارو488نفر از این امکان استفاده کرده‌اند و صاحبخانه شده‌اند؛ یعنی اوراقی را که خریداری کرده‌اند، نهایتا منجر به استفاده از تسهیلات مسکن شده است.

دکتر مطهره مروج در گفت‌وگو با سنا همچنین افزود: در بهمن گذشته 28هزارو65نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

وی در پاسخ به این سوال که تا پایان بهمن چند کد سهامداری در بازار سرمایه صادر شده است، گفت: از ابتدای فعالیت بازار سرمایه تاکنون حدود 7میلیون و 953هزار کد سهامداری به‌عنوان کدهایی که قابلیت فعالیت دارند، در سیستم پس از معاملات ثبت شده است. دکتر مروج افزود: از این تعداد حدودا 5میلیون و870 هزار کد فعال هستند که می‌توانند در سیستم، معامله را انجام دهند.

به گفته این مسوول، سال گذشته در زمان مشابه، حدودا 7میلیون و43هزار کد داشته‌ایم و از ابتدای امسال هم 596هزارو900 و 31 کد سهامداری به بازار سرمایه اضافه شده‌اند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با تشریح فرآیند ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه گفت: در این میان، 121 کد سهامداری از ابتدای امسال در این سامانه ثبت شده است؛ این سرمایه‌گذاران خارجی کد سهامداری خودشان را از شرکت سپرده‌گذاری دریافت و به بازار سرمایه ورود کرده‌اند که می‌توانند از این طریق در بورس‌های مختلف ادامه فعالیت دهند.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار به آخرین فعالیت‌ها درخصوص سامانه پس از معاملات هم اشاره کرد و گفت: سامانه جدید پس از معاملات پروژه بزرگی است که ما به شکل مستمر درحال پیگیری آن هستیم و در واقع راهبری این پروژه را به عهده داریم.

وی اضافه کرد: در این راستا ذی‌نفعان مختلفی را اعم از کارگزاران، ناشران، مدیران عملیاتی بورس‌ها و سازمان بورس در سطح بازار سرمایه داریم که به‌صورت ویژه با تعبیه پنل‌های مختلف کاربری، برای هرکدام از آنها نیازمندی‌ها را جمع‌آوری کرده و روی سامانه در دسترس قرار داده‌ایم تا نیازمندی‌ها و بازخوردهای آنها را به‌صورت آنلاین دریافت کنیم.

وی همچنین از مقدمات تدوین «دستورالعمل جامع ثبت دارایی مالی» خبر داد و گفت: دستورالعمل جدیدی تحت عنوان «دستورالعمل جامع ثبت هیبریدی دارایی مالی» در دست تدوین و نهایی‌سازی است تا پس از بازنویسی و بازنگری کلیه نیازمندی‌ها و تغییراتی که باید در تمام فرآیندهای این مدل دیده شود، به تصویب سازمان بورس برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر