ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۹۹۵

کانون‌های بوی نامطبوع تهران شناسایی شدند

محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: بر اساس آخرین جلسه هوای پاک در استانداری تهران سه مجموعه آرادکوه، دام‌گستر و فاضلاب جنوب تهران کانون انتشار بوی نامطبوع پایتخت است.به گزارش ایرنا، تقی‌زاده در حاشیه بهره‌برداری از سه طرح زیست محیطی شهرستان ری اظهار کرد: جلسه‌های متعددی با حضور همه دستگاه‌های مرتبط با بوی نامطبوع تهران برگزار و در نهایت عامل این بو؛ سه مجتمع پردازش پسماند آراد کوه، مجموعه دام‌گستر و فاضلاب شهری که در جنوب تهران وجود دارد شناسایی و تشخیص داده شد.او با اشاره به اینکه یک مجموعه دانشگاهی دراین زمینه تحقیق می‌کند، افزود: هدف از تشکیل این مجموعه علمی بررسی سهم هر یک از این واحدها در انتشار بوی نامطبوع پایتخت است.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد آلاینده مربوط به وسائط نقلیه است، تاکید کرد: اقدام‌های موثری در راستای بهبود شرایط استان تهران از جمله توسعه فضای سبز، نوسازی ناوگان حمل ونقل در نظر گرفته شده است.او با اشاره هفته هوای پاک اضافه کرد: باتوجه به اینکه در هفته هوای پاک قرار داریم از جمله اقدامات مهم اداره محیط زیست استان تهران پالایش صنایع مجاور پایتخت از جمله پالایشگاه تهران است.این سه طرح با نصب سامانه آنلاین از نظر استاندارد زیست محیطی شرایط را رصد، پایش کرده و کمک بزرگی در بهبود شرایط زیست محیطی می‌کند.

تهرانی‌ها بیشتر در کدام ماه سال می‌میرند؟

سعید خال رییس سازمان بهشت زهرا گفت: روزانه بین 150 تا 170 نفر متوفی به بهشت‌زهرا مراجعه می‌کنند که در سال به 60هزار نفر می‌رسد.او ادامه داد: طی 40 سال اخیر بیشترین مرگ در دی‌ماه اتفاق افتاده است که شاید از دلایل آن بتوان به برودت و آلودگی هوا، گازگرفتی و افزایش تصادفات جاده‌ای اشاره کرد.خال همچنین درباره بیشترین علت فوت نیز اظهار کرد: بیشترین علت فوت طی 40 سال اخیر به ترتیب ایست قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی است. البته ممکن است بیماری‌ها یا اتفاقات دیگری سبب این علت‌ها باشد. همچنین طی ماه‌های اخیر بیشترین علت فوتی برخلاف سال‌های گذشته نارسایی ریوی بوده است.رییس سازمان بهشت‌زهرا در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمترین و بیشترین قیمت قبر گفت: بیشترین هزینه‌ای که برای خرید قبر می‌شود مطابق با مصوبه شورا به ترتیب 16 میلیون تومان در فاز یک و 9 میلیون تومان در فاز دو است. در فاز سه نیز قبر رایگان است.او همچنین درباره هزینه جابه‌جایی فوتی‌ها توضیح داد: مطابق با مصوبه شورا هر کیلومتر 1500 تومان محاسبه می‌شود که در سال 97 تیم حمل ونقلی ما 5 میلیون کیلومتر در داخل شهر و 9 میلیون کیلومتر در خارج نسبت به جابه‌جایی متوفا اقدام کرده‌اند.

وقوع مرگ‌ در آتش‌سوزی‌ ساختمان‌های زیر ۶ طبقه

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تقریبا ۱۰۰‌ درصد مرگ‌ و میرها در ساختمان‌های زیر ۶ طبقه اتفاق می‌افتد.به گزارش مهر، محمود قدیری، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: بالای ۸۰ درصد حریق‌ها در ساختمان‌های زیر ۶ طبقه اتفاق می‌افتد. در ساختمان‌های کم‌ارتفاع این حسن وجود دارد که می‌توانیم با هزینه بسیار کمتر به ایمن‌سازی ساختمان بپردازیم. در مصوبه سال ۹۵ که سه سال از آن می‌گذرد این نگاه وجود دارد.او افزود: در سال ۷۴ شهردار وقت اعلام کرد که ایمن‌سازی از ساختمان‌های بلندمرتبه شروع شود و متاسفانه این عرف تا به امروز ادامه پیدا کرد. در این باره لایحه‌ای از سوی آتش‌نشانی به شورای شهر ارسال شد که قرار بود به زودی اجرا شود، اما یک مشکل اجرایی به وجود آمد که امیدواریم این مشکلات با حوزه شهرسازی حل شود و به امید خدا از سال آینده هر ساختمان با هر تعداد طبقاتی که ساخته می‌شود مشمول ضوابط ایمنی آتش‌نشانی شود؛ امیدواریم در سال ۹۹ این مصوبه عملیاتی شود.به گفته او مصوبه توسعه و بهبود خدمات ایمنی در سال ۹۵ (دوره چهارم شورای شهر) به تصویب رسید. بخشی از این مصوبه به امور مقابله‌ای از جمله تکمیل تجهیزات آتش‌نشانی و آموزش نیروی انسانی برای پاسخ مناسب به حریق و حوادثی که در ساختمان‌های بلند شهر اتفاق می‌افتد، برمی‌گردد.قدیری با اشاره به تجهیزات تهیه شده طی سال‌های گذشته اضافه کرد: نزدیک به ۲۱ نردبان بالابر با طول ۶۴، ۵۴ و ۳۰ متر به تجهیزات سازمان اضافه کردیم. همچنین در این راستا به تعداد شیرهای هیدرانته سطح شهر افزوده شده است و خوشبختانه توانسته‌ایم خودروهایی با قابلیت عبور از معابر باریک را تامین کنیم. همین طور تجهیزات خاصی برای تهویه دود در داخل ساختمان و تونل‌ها در نظر گرفته شده است و تجهیزات حفاظت فردی برای خود آتش‌نشان‌ها به صورت ویژه با بودجه‌ای خاص خریداری شده است. قدیری عنوان کرد: در حوزه پیشگیری ما دو مقوله داریم؛ یکی بحث اجرای تمهیداتی در داخل ساختمان‌ها به منظور جلوگیری از وقوع حریق و دیگری چاره‌اندیشی به منظور کشف حریق در لحظات اولیه وقوع و در نهایت اینکه عملیات کنترل مهار حریق توسط ساکنان انجام شود تا نیروها به منطقه اعزام شوند.

 

ارسال نظر