اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۹۹۲

شرایط مدارس تهران نه مطلوب، نه در وضعیت قرمز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره برخی مدارس که به گفته شهردار تهران وضعیت ایمنی آنها در سطح قرمز است، گفت: در شرایط عادی هیچ‌کدام از مدارس شهر تهران و حتی شهرستان‌های استان تهران دچار مشکل نخواهند شد و بر اساس طرح تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی، کار بازسازی مدارس در حال انجام است. علی شهری در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران اعلام کرده است؛ تعدادی از مدارس شهر تهران از نظر ایمنی در وضعیت قرمز هستند؛ چرا نام این مدارس جهت آکاهی والدین عنوان نمی‌شود تا آنها نسبت به این مساله آگاهی داشته باشند؟ اظهار کرد: وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران در شرایط کنونی مطلوب نیست، اما دارای وضعیت قرمز و امکان بروز مشکلات در شرایط عادی نیست. او افزود: تعدادی از کلاس‌های درس شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران نیازمند مقاوم‌سازی یا تخریب و بازسازی هستند که این موضوع در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران است. شهری با اشاره به طرح مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی در شهر تهران، به ایلنا گفت: از ابتدای طرح، ۱۰ هزار و ۶۱۷ کلاس درس شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی بود که با تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، ۳ هزار و ۵۴۸ کلاس درس تخریب و بازسازی شد، همچنین ۱۱ هزار و ۷۰۷ کلاس درس شهرتهران نیازمند مقاوم‌سازی بود که ۲ هزار و ۸۷۸ کلاس درس مقاوم‌سازی شدند. او ادامه داد: آمار مذکور نشان می‌دهد که کار مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی مدارس شهر تهران در حال انجام است و بر اساس اعتباراتی که در اختیار نوسازی مدارس قرار می‌گیرد، مدارس بر اساس اولویت در طرح مذکور بازسازی می‌شوند. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در سطح شهر تهران مدارسی با وضعیت نگران‌کننده وجود دارد؟ گفت: در شرایط عادی هیچ کدام از مدارس شهر تهران و حتی شهرستان‌های استان تهران دچار مشکل نخواهند شد و بر اساس طرح تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی، کار بازسازی مدارس در حال انجام است.

مهاجرت دانش‌آموختگان برای دانشگاه‌ها خسارت است

مراسم ترحیم و گرامیداشت جانباختگان سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. احمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: این حادثه و جان باختن هم‌وطنانمان بسیار دردناک بود. همچنین پیش از آن واقعه درگذشت یک سری از هموطنانمان در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی نیز واقعه دردناکی بود که به بازماندگان آنها تسلیت می‌گوییم. او با تاکید بر پیگیری حادثه سقوط هواپیما افزود: وجود حتی یک حادثه اینچنینی برای کشور زیاد است. این هواپیما عمدتا از نخبگان و فارغ‌التحصیلان برتر ما تشکیل شده بود آنها برای حرکت به سمت آینده در پرواز بودند و این حادثه غم بزرگی است و به خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنم. عباس نصیرایی رییس دانشکده مهندسی پزشکی در ادامه با تسلیت به خانواده‌های داغدار گفت: این داغ بسیار بزرگ است، فرزندان شما عالی بودند و بهترین سال‌های زندگی‌شان را در این دانشگاه بودند و بهترین نمرات را دریافت کردند. این فرزندان حتی از دانشگاه‌های دیگر دعوت شده بودند و این نشان می‌دهد سطح آنها بسیار عالی بوده است‌. او ادامه داد: از همان ابتدای حادثه جو دانشگاه به صورتی بود که همه به شکل دردمندانه می‌گریستند و این نشان می‌دهد این افراد در قلب دوستان و اساتید خود جای داشتند. از پدر یکی از عزیزان شنیدم که گفت من همیشه با شوق به این دانشگاه می‌آمدم زیرا دخترم اینجا را دوست داشت ولی الان دلم می‌لرزد که در اینجا پا بگذارم. ما از شما خواهش می‌کنیم باز هم به دانشگاه ما بیایید زیرا دانشجویان ما مانند فرزندان شما هستند و دوست دارند شما را ببینند. رییس دانشکده مهندسی پزشکی گفت: این حجم از مهاجرت و رفتن دانش‌آموختگان و افراد تحصیلکرده از کشور عادی نیست و این حرکت یک خسارت بزرگ برای دانشگاه و کشور است. روی این خسارت یک خسارت ویژه هم وجود دارد که ما هفت تن از دانش‌آموختگان و نخبگان خود را از دست دادیم.

وام مسکن دوجانبه برای فرهنگیان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاه به جزییاتی از مسکن، بیمه، رتبه‌بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش از پیگیری برای اعطای وام دوجانبه مسکن به فرهنگیان از طریق بانک‌های ملی و مسکن خبر داد. علی الهیار ترکمن وی با اشاره به برنامه‌های رفاهی آموزش و پرورش گفت: تعرفه بیمه تکمیلی در دو شکل مرسوم صندوقی و بیمه‌گری و بر اساس نوع خدمت مشخص می‌شود. در سال‌های قبل بیمه فقط به روش صندوقی اجرا می‌شد اما در برنامه‌ریزی‌های جدید تغییراتی داشتیم و کمترین عدد افزایش حق بیمه را در قرارداد جدید داریم. حق بیمه از ۳۹ هزار تومان به ۴۶ هزار تومان افزایش یافت و ۵۰۰ مرکز جدید به فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد افزوده شد. طبق وعده آتیه‌سازان حافظ، زمان پرداخت خسارات هم کوتاهتر خواهد شد. وی اضافه کرد: با بانک ملی قرارداد جدیدی در شرف انعقاد است که شامل وام‌های مرابحه و خرید مسکن می‌شود که هم سقف و هم مبلغ آن افزایش می‌یابد. سود هم همان ۱۲ درصد باقی می‌ماند. برای دریافت وام دوجانبه خرید مسکن از بانک ملی و بانک مسکن سازوکاری اندیشیده خواهد شد.

 

ارسال نظر