توقف تولید متادون بی‌کیفیت یک کارخانه خاص

۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۹۰



فارس|

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه تولید متادون یک کارخانه خاص به‌علت کیفیت پایین متوقف شد، گفت: با تصویب کمیته درمان ستاد مبارزه با موادمخدر مقرر شد از این پس 40درصد داروی متادون به شکل قرص توزیع شود. پرویز افشار درمورد توزیع یک برند بی‌کیفیت متادون در بازار گفت: در جلسه اخیر کمیته درمان ستاد مبارزه با موادمخدر بحث عدم کیفیت محصول یکی از کارخانه‌های تولید متادون مطرح و مصوب شد تولید این کارخانه خاص تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر یادآور شد: تولید این کارخانه تا زمانی که کیفیت محصول خود را بالا ببرد متوقف شده و اجازه تولید متادون را نخواهد داشت. وی درمورد علت کیفیت پایین این محصول گفت: در کیفیت بحث میزان موثر ماده دارویی نبوده بلکه طعم محصول مشکل داشته که میزان شکر و شیرینی آن با دیگر محصول شرکت‌ها متفاوت بوده که ما به آنها اعلام کرده‌ایم این موضوع حتما باید اصلاح شود.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: در کمیته درمان ستاد مبارزه با موادمخدر مصوب شد که توجه بیشتری به قرص شود. به گفته وی درحالی که پیش از این 80درصد داروی توزیعی در کلینیک‌ها شربت متادون بوده است این میزان با تصویب کمیته درمان ستاد مبارزه با موادمخدر به 60درصد رسید بنابراین 40درصد داروی توزیع شده در کلینیک‌ها به شکل قرص خواهد بود. افشار با بیان اینکه تنها 5شرکت در کشور متادون تولید می‌کنند، گفت: درمورد داروهای مخدر و متادون برنده محدود است و در عین حال میزان تولید آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر