حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۸۶

راه‌اندازی نخستین خط تولید لکوموتیو تونلی

تسنیم معاون‌اول رییس‌جمهور گفت: ساخت خط‌تولید لکوموتیو تونلی نمونه‌یی از عزم جهادگران علمی کشور برای رسیدن به افق‌های روشن است که در شأن ایران اسلامی است. به گفته مدیران پروژه در زمان بازدید، لکوموتیو تونلی با توان 315کیلووات که دانش فنی آن تنها در اختیار چند کشور بزرگ صنعتی است، برای حفاری تونل‌های مترو استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این لکوموتیو مطابقت با استاندارد‌های روز، مقاومت دربرابر سرمازدگی و رطوبت، مقاوم دربرابر ضربات متعدد، و کیفیت بالا و عمر طولانی آن، بهره‌گیری از دنده بالا با تامین نیروی کشش فوق‌العاده، تامین نیروی کشش پیوسته در فاصله تعویض دنده‌ها و کنترل و اخطار دما است.


رشد ۱۴ درصدی حمل کالا در ۱۱ ماه سال۹۳

تسنیم معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری از رشد ۱۴درصدی حمل کالا در سال۹۳ خبر داد و گفت: براساس مصوبه دولت رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی‌بوس متناسب با میزان فعالیت و عملکرد خود سوخت دریافت می‌کنند. اسماعیل غلامی با اشاره به رشد 14درصدی حمل کالا طی 11ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: هم‌اکنون براساس آمارهای ارایه‌شده از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی میزان سوخت مصرفی ناوگان فعال پایین‌تر از سهمیه برآورد‌شده است که این امر نشان از سلامت عملکرد رانندگان و جلوگیری از هدر رفتن سوخت در کشور است.


مخالفت انجمن واردکنندگان خودرو با فرمول وزارتخانه

ایسنا وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که واردکنندگان غیررسمی یا خودشان اقدام به تایید نمایندگی خدمات پس از فروش کنند یا تحت حمایت و نظارت واردکنندگان رسمی در ازای پرداخت سه درصد CIF خودرو وارداتی به نمایندگی رسمی، خودرو وارداتی خود را تحت گارانتی و خدمات پس از فروش به بازار ارایه کنند. به‌گفته کوروش مرشد سلوک، نایب‌رییس انجمن وارد‌کنندگان خودرو این فرمول بدون در نظر گرفتن اینکه وارد‌کنندگان رسمی هزینه‌هایی مضاعف بر وارد‌کننده رسمی را کماکان خواهند داشت در نظر گرفته شده است. وی تاکید کرد: در قبال مکلف بودن واردکنندگان رسمی به پرداختن مواردی همچون مالیات و ارزش‌افزوده، هزینه‌های تشکیلات و خواب سرمایه، تنها مزیت رقابتی وارد‌کنندگان رسمی گارانتی و خدمات پس از فروش است که با این طرح با درصد ناچیز در اختیار غیررسمی‌ها قرار خواهد گرفت. ارایه گارانتی و خدمات پس از فروش به واردکنندگان غیررسمی در ازای سه درصد CIF به معنی حذف تلویحی وارد‌کننده‌های رسمی از بازار رقابت است چراکه قیمت تمام شده محصولی که وارد‌کننده‌های غیررسمی وارد بازار می‌کنند چه برای ارایه به بازار و چه برای حاشیه سود خودشان کمتر از وارد‌کننده رسمی تمام می‌شود و از طرفی مردم هم دیگر انگیزه‌یی برای خرید خودرو از نمایندگی‌های رسمی نخواهند داشت.


کارنامه سیاه عرضه‌کنندگان خودرو در ایران!

ایسنا رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: متاسفانه هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو، کارنامه سیاهی در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دارند. محمد جعفری اظهار کرد: شاخصه‌های مربوط به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی عرضه‌کنندگان خودرو در ایران به رسمیت شناخته نشده است. وی با بیان اینکه انحصاری بودن بازار خودرو، عرضه‌کنندگان این محصول را از توجه به نظر و سلیقه مصرف‌کنندگان بی‌نیاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط عرضه‌کنندگان خودرو به حداقل وظایف خود که همان تحویل خودرو در موعد مقرر است هم عمل نمی‌کنند. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: به همین دلیل است که در همایش سال جاری رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، هیچ عرضه‌کننده خودرویی به عنوان شرکت برگزیده حضور نداشت. وی افزود: البته در زمینه نقض حقوق مصرف‌کنندگان، عملکرد واردکنندگان خودرو اسفناک‌تر از خودروسازان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر