کاهش 5‌ درصدی تلفات رانندگی در راه‌های روستایی

۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۸۴

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: طی 9ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تلفات رانندگی در راه‌های روستایی کشور 5‌درصد کاهش یافت.

سیدحسین میرشفیع پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری روند کاهش تلفات رانندگی در راه‌های روستایی به 7 تا 8درصد کاهش یابد.

وی با بیان آنکه سال گذشته براثر وقوع حوادث رانندگی یک‌هزارو300 نفر در راه‌های روستایی کشور کشته شدند، اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر متخذه تلفات رانندگی در راه‌های روستایی روند نزولی گرفته است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه تصریح کرد: انتظار ما این بود کاهش تلفات رانندگی در راه‌های روستایی به حدود 15درصد برسد اما آمارها حاکی است که تا پایان سال جاری میزان تلفات رانندگی در راه‌های روستایی بین 7 تا 8‌درصد خواهد بود.

میرشفیع با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروز، یادآور شد: در این ایام پلیس در راه‌های روستایی حضور ندارد و هموطنان هنگام تردد در این راه‌ها باید تمام جوانب احتیاط را رعایت کنند و خود پلیس خود باشند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 105هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت شده است، گفت: دسترسی روستاییان به راه‌های آسفالته روستایی هم‌اکنون به 91‌درصد رسیده که با تکمیل 17هزار کیلومتر راه روستایی دیگر میزان دسترسی روستاییان به راه آسفالته نیز افزایش خواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر