اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۸۲

واگذاری طرح‌های نیمه‌کاره عمرانی به بانک‌‌ها

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه بودجه94 به دولت اجازه دادند طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام را به‌عنوان افزایش سرمایه به بانک‌های دولتی واگذار کند. به گزارش ایسنا، به موجب تبصره الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه، دولت مجاز است در سال94 درصورت درخواست بانک‌های دولتی تا سقف 10هزار میلیارد تومان طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌یی نیمه‌تمام را با حفظ کاربری پس از قیمت‌گذاری طرح‌ها به‌عنوان افزایش سرمایه به آنها واگذار کند. به موجب این مصوبه، شروط زیر برای این واگذاری درنظر گرفته شده است: بانک متعهد می‌شود اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه را از منابع خود تامین و آن را طبق زمان‌بندی که در قرارداد درج می‌شود به اتمام برساند. همچنین بانک موظف است پروژه موردنظر را حداکثر طی سه سال از زمان بهره‌برداری به بخش خصوصی یا تعاونی واگذار نماید.

پس از واگذاری، طرح منظور از پیوست قانون بودجه حذف می‌شود. آیین‌نامه اجرایی این تبصره به پیشنهاد بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت ظرف مدت یک ماه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.


تصویب بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران

در صدوسی‌‌وهفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، بررسی لایحه بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت. به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر، رییس کمیسیون بودجه شورای شهر گفت: شهرداری با تاکید بر برنامه پنج‌ساله و سیاست‌های بودجه مبنی بر ارایه لایحه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها همزمان با لایحه بودجه عمومی شهرداری عمل کرده است. وی درخصوص ماده واحده بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها گفت: بودجه 22 سازمان و 20 شرکت وابسته به شهرداری تهران در سال94 بالغ بر 101هزار و 179میلیارد بوده است. دبیر افزود: بودجه سازمان‌های وابسته 37هزار و 498میلیارد و بودجه شرکت‌های وابسته 63هزار و 681میلیارد ریال بوده است. به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مبالغ دو بار منظور شده تحت عناوین کمک، حق کارگزاری پروژه‌ها و فعالیت‌های واگذار شده به سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌ترتیب 26هزار و 105میلیارد ریال برای سازمان‌ها و مبلغ 40هزار و 837میلیارد ریال برای شرکت‌ها بوده که جمع این مبالغ 606هزار و 943میلیارد بوده است. وی درمورد تبصره دوم توضیح داد: شهرداری تهران موظف است براساس مفاد ماده117 مصوبه برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به تعدیل کارکنان خود تا 4درصد از نیروی انسانی شاغل غیرکارشناسی را در طول سال94 اقدام کند همچنین به‌کارگیری نیروی انسانی جدید تحت هر عنوان، مازاد بر سقف تعیین شده در مفاد تبصره2 ذکر شده در حیطه وظایف هیات‌مدیره و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها نیست و هرگونه پرداخت در این خصوص ممنوع است و صرفا با مجوز شهردار تهران یا معاونت توسعه منابع انسانی امکان‌پذیر خواهد بود.


ممنوعیت حفاری در شرق پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه۸، از ممنوعیت انجام هرگونه حفاری در معابر در سطح محدوده تا نیمه دوم فروردین۹۴ خبر داد. به گزارش مهر، میکاییل علیپور گفت: مرمت آسفالت معابر، یکی از مهم‌ترین عملیات اجرایی در طرح استقبال از بهار، تا قبل از پایان سال است. وی افزود: اجرای عملیات کاترزنی لکه‌گیری هندسی، مرمت مقطعی زیرساخت، درزگیری سطح معابر، رفع نقاط آبگیر و... ازجمله عملیات اجرایی در طرح استقبال از بهار است. علیپور بااشاره به روند اجرایی فعالیت‌های فنی و عمرانی تا پایان فروردین سال آینده، گفت: باتوجه به بافت متراکم و فرسوده منطقه، مشارکت و حمایت شهروندان، تاثیر بسزایی در اجرای این طرح دارد.


نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از ورود ۲۳۰اتوبوس گازسوز به چرخه ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و اظهار داشت: ۷۰دستگاه گازسوز نیز تا پایان سال به‌تدریج وارد مدار می‌شود. به گزارش «تعادل»، علیرضا صلواتی با بیان این مطلب گفت: در جلسه‌یی که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، زمینه بازگشت ۳۰۰دستگاه اتوبوس CNG به چرخه حمل‌ونقل شهر فراهم شد. وی بااشاره به اینکه تاکنون ۲۳۰اتوبوس گازسوز وارد چرخه ناوگان اتوبوسرانی شده است، افزود: ۷۰دستگاه اتوبوس دیگر نیز به‌دلیل کمبود قطعات دچار مشکل شده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: اتوبوس‌های گازسوز دو سال بدون استفاده بوده از این رو لاستیک و قطعات آن نیاز به تعویض دارد. صلواتی خاطرنشان کرد: ۷۰دستگاه اتوبوس گازسوز پس از تعویض قطعات و تامین راننده نیز به‌تدریج وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر