دور دنیا

۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۷۴

ارتباط سلامت روان با استخوان

فارس| زنانی که از نظر روحی و روانی قوی هستند کمتر در معرض خطر شکستگی و پوکی استخوان قرار می‌گیرند و کمتر از درد استخوان رنج می‌برند.

ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بین سلامت روان و استخوان است؛ ارتباط مستقیم آن یعنی افسردگی و اضطراب مزمن، عملیات بدن و متابولیسم استخوان را مختل می‌کند؛ غیرمستقیم به این معناست که سلامت روان نقش کلیدی در رفتار زندگی به خصوص در مورد سیگارکشیدن و فعالیت بدنی دارد؛ این دو پارامتر در سلامت استخوان‌ها تاثیر زیادی دارند.

یک تیم از محققان دانشگاه شرقی فنلاند به مدت 20سال تحقیقاتی روی 2هزارنفر زنان میانسال انجام دادند. روابط خانوادگی و اجتماعی، فعالیت‌های روزمره، رضایت از زندگی و درک موقعیت‌ها اثر سودمندی در سلامت جسم و روان می‌گذارد. نتایج این تحقیقات نشان داد: هرچقدر درجه رضایت شخص بالا باشد، کمتر تراکم استخوان که نشانه پوکی استخوان و مبتلا به شکستگی است، از دست می‌رود.


عینکی برای ناپدید کردن چهره

مهر| عینک متفاوتی در نمایشگاه بارسلون رونمایی شده که با کمک آن دوربین‌های امنیتی قادر به تشخیص و شناسایی هویت و چهره فرد نخواهند بود.

اشخاصی که این عینک را به چشم می‌زنند از دید دوربین‌های تشخیص هویت و چهره محفوظ می‌مانند.

این عینک از LED‌های مادون قرمزی برخوردار است که اجازه انعکاس نور در قسمت‌های مختلفی از اطراف چشم، بینی، چانه اجازه تشخیص هویت به دوربین‌های امنیتی را نمی‌دهد. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول اعلام نشده است.


بیماری را بو بکشید!

ایمنا| یک شرکت امریکایی فعال در زمینه تکنولوژی به‌تازگی از حسگر مخصوص با نام «بادی سنس» رونمایی کرده است که توانایی تشخیص انواع بیماری‌ها را دارد.

حسگر ابداعی با ارزیابی مولکول‌هایی که هنگام نفس کشیدن از افراد منتشر می‌شود، بیماری‌های آنها را تنها در مدت ۳۰ثانیه تشخیص می‌دهد. سپس کارشناسان با استفاده از نرم‌افزار پیشرفته و الگوریتم‌های مخصوص، وجود هرگونه ناهنجاری را در بدن شناسایی می‌کنند. این حسگر درصورت ارتباط با گوشی‌های هوشمند، تنفس کاربران را زیرنظر می‌گیرد و نتیجه را به‌‌صورت خودکار برای پزشک معالج ارسال می‌کند. این حسگر می‌تواند نشانه‌های اولیه بیماری دیابت یا سرطان ریه را تشخیص دهد و شرکت سازنده آن امیدوار است تا با محصول جدید خود بیماران را از نگرانی نجات دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر