سینمای چین سد هالیوود را شکست

۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۷۲

میزان فروش ماهانه سینماهای چین برای نخستین‌بار در ماه فوریه از فروش سینماهای امریکا در مدت مشابه پیشی گرفت.

به گزارش ایسنا، آغاز سال نو میلادی چینی فروش 650میلیون دلاری را برای سینماهای این کشور به‌همراه آورد تا این کشور آسیایی به‌عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان، برای نخستین‌بار از حیث فروش ماهانه از هالیوود پیشی بگیرد.

فروش سینماهای امریکای شمالی در ماه فوریه به 710میلیون رسید البته بدون احتساب گیشه کانادا که برابر با 640میلیون است و بنابراین سینمای چین با فروش 650میلیون دلار در فوریه برای نخستین‌بار نام خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمای جهان در ماه ثبت کرد.

پرفروش‌ترین فیلم‌های ماه فوریه سینمای چین شامل «مردی از ماکائو2» با فروش 104میلیون دلار و درام تاریخی «تیغ اژدها» با بازی «جکی‌چان»، «جان کیوساک» و «آوریان برادی» با فروش 95میلیون دلار بودند. در مکان سوم پرفروش‌ترین سینمای چین در ماه فوریه فیلم‌ حماسی «روح گرگ» به کارگردانی «ژان ژاک آنود» با فروش 72میلیون دلار و پس از آن «دختر برفی و کریستال سیاه» با 30میلیون دلار قرار دارند.

درآمد گیشه سینماهای کشور چین در سال2014 میلادی، معادل 29میلیارد و 900میلیون یوان (سه‌میلیارد و 140هزار دلار) بوده که این به‌معنای افزایش 36درصدی این رقم است و برای دومین سال متوالی محصولات داخلی این کشور، فیلم‌های هالیوودی را پشت سر گذاشتند و سهمی 55درصدی از گیشه را به خود اختصاص دادند. تنها در سال گذشته میلادی یک‌هزارو15 مجتمع سینمایی در چین گشایش یافت که این به‌معنای افزایش 5397عددی تعداد پرده‌های سینمای این کشور است، اکنون تعداد سالن‌های سینمای چین 23هزار و 600 سینما است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر