رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۴

آخرین اخبار از بازار سنگ‌آهن

هفته گذشته میلادی با بازگشت چینی‌ها از تعطیلات، قیمت سنگ‌آهن کمی بهبود یافت ولی روزهای اخیر افت قیمت بیلت در چین، بازار سنگ‌آهن را مجددا راکد کرد. متوسط قیمت سنگ‌آهن خلوص ٦٢درصد ٢٥سنت هر تن بالا رفته به ٦٢دلار و ٧٥سنت هر تن رسیده است. اما با افت قیمت ٧دلاری بیلت و رسیدن آن به ٣١٧دلار و ٢٠سنت در بازار داخلی چین، بازار سنگ‌آهن به سکوت رفت و همه منتظر روشن‌تر شدن اوضاع بازارند.


بازار ورق اروپا در ثبات

قیمت ورق گرم در بازار داخلی شمال‌غرب اروپا باثبات و ٤١٢یورو هر تن درب کارخانه است. هنوز کارخانه‌ها به‌دنبال ١٠یورو افزایش قیمت هستند. درحالی که کسی تمایلی به خرید در قیمت بالاتر ندارد. یک عرضه‌کننده قیمت را به ٤٠٠ تا ٤١٠یورو کاهش داده ولی عرضه‌کننده دیگری از آن پیروی نکرده و قیمت رایج ٤١٠ تا ٤١٥یورو هر تن درب کارخانه است. باتوجه به نرخ پایین یورو نسبت به دلار، واردات نیز بازار داخلی را تهدید نمی‌کند از این‌رو بعید است قیمت‌ها کاهش یابد.


افزایش قیمت قراضه

هفته گذشته قیمت قراضه در ژاپن کمی بهبود داشت. تجار قراضه سنگین کلاس ٢ صادراتی را ١٨٩ تا ١٩٣دلار هر تن تحویل کنار کشتی خریداری کردند که نسبت به هفته قبل 4.2دلار هر تن رشد داشت. برخی به‌دنبال قراضه تحویل فوری بودند از این‌رو قیمت بالا رفت که موقتی است. توکیو استیل قیمت خرید قراضه را 4.2دلار پایین آورد. کارخانه پوسکو کره‌‌‌جنوبی قراضه شینداچی ژاپن را هفته گذشته ٢٥دلار ارزان‌تر از سه هفته قبل و ٢٣٤دلار هر تن خریداری کرد. در بازار داخلی کره نیز قیمت خرید قراضه 4.5دلار هر تن افت داشت.

در شرق آسیا بازار قراضه در رکود بود و هنوز همه از تعطیلات سال نو قمری بازنگشته بودند. قراضه سنگین کلاس یک امریکا ٢٤٥دلار هر تن کره شنیده شد البته معامله‌یی بسته نشد.

قراضه سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ وارداتی شرق آسیا به‌طور میانگین ٢٤٥ تا ٢٥٠دلار هر تن بود که ثبات داشت. قراضه وارداتی در ترکیه نیز کمی بهبود داشته از ٢٤٤دلار به ٢٤٥دلار هر تن رسید ولی انتظار می‌رود این هفته فعالیت بازار بیشتر شود چون کارخانه‌ها به‌دنبال افزایش موجودی انبارها خواهند بود.


توقف روند نزولی بازار ورق

هفته گذشته از شدت روند نزولی قیمت ورق گرم در ترکیه کاسته شد چراکه قیمت قراضه وارداتی باثبات‌تر شد و امید به بهبود تقاضا بالا رفت.

عرضه‌کننده‌ها سعی کردند ورق گرم را ٤٤٠ تا ٤٦٠دلار هر تن درب کارخانه پیشنهاد دهند. برخی زمان پرداخت را طولانی‌تر کردند تا انگیزه خرید افزایش یابد که موفق شدند و برخی خرید‌ها را افزایش دادند. البته هنوز نمی‌توان از بهبود چشمگیر تقاضا مطمئن بود و ابهامات زیاد است.

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی ترکیه ٤٢٠ تا ٤٤٠دلار هر تن است. رقابت بالا در بازارهای هدف قیمت را اوایل هفته قبل ٢٠دلار پایین آورد. گرچه این افت قیمت سهم آنها را از بازارهای هدف افزایش داد ولی هنوز خریداران به‌دنبال تخفیف بیشترند چون پیشنهادات ارزان‌تری در بازار دیده می‌شود.

ورق گرم سی‌آی‌اس در ترکیه در ثبات و ٣٩٠ تا ٤١٠دلار هر تن بود و این هفته پیشنهادات جدید چین نیز به ترکیه اعلام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر