بازار سرمایه

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۳۹

معاملات بورس هیجانی شد

تسنیم یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط کنونی دادوستدهای بازار سرمایه و نیز رفتار معامله‌گران تحت تاثیر نتایج مذاکرات قرار گرفته و هیجانی شده است. ابراهیم رحمتی گفت: در شرایط کنونی بازار سرمایه کشور تحت تاثیر عوامل خارجی ازجمله نتایج مذاکرات قرار گرفته است و سهامداران به خبرهای منتشرشده درخصوص نتایج این مذاکرات توجه ویژه دارند. این کارشناس بازار سرمایه افزود: با این وجود پیش‌بینی می‌شود که اگر خبر بدی از این مذاکرات منتشر شود شاهد صف‌های فروش سنگین در تمامی صنایع بورسی باشیم و سهامداران توجهی به ارتباط یا عدم ارتباط این صنایع به تحریم‌ها و مذاکرات نمی‌کنند که نشان از رفتارهای هیجانی در بورس ما دارد. وی اضافه کرد: در بعد داخلی نیز اخبار منتشرشده از تصویب بودجه سال آینده و نیز گزارشات محتاطانه شرکت‌ها از پیش‌بینی سال آینده خود، بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار داده است.


افزایش سهم بازار سرمایه اقدامی مثبت در جهت توسعه

عضو انجمن صنفی کارفرمایان سیمان حضور بخش خصوصی و زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی آن در مجموعه اقتصاد کشور را راه‌حل مناسبی برای افزایش سهم بخش‌های مختلف اقتصاد ازجمله بازار سرمایه در توسعه اقتصادی کشور دانست. سیدمحمد اتابک گفت: نگاه به بازار سرمایه و کسانی که در این بازار نقش‌آفرینی می‌کنند عمدتا نگاهی به آینده است و اگر قرار باشد بازار سرمایه میزان‌الحراره وضعیت اقتصادی کشور باشد باید به عنوان یک مولفه در تصمیم‌گیری اقتصاد مدنظر قرار گیرد.

وی بودجه سال94 و تاثیرات آن در بازار را مدنظر قرار داد و افزود: رقم 803هزارمیلیارد تومانی بودجه کل کشور در مقایسه با رقم آن در سال گذشته از رشد 7درصدی خبر می‌دهد و با توجه به تورم 15درصدی که اعلام می‌شود، بدان معناست که 8درصد روند انقباض را در آن شاهد هستیم. اتابک تصریح کرد: تعیین نفت 72 دلاری در بودجه 94 به عنوان محرک اصلی کشور در درآمدزایی از افت اتکایی بودجه به نفت و رسیدن سهم آن به 37درصد خبر می‌دهد.

عضو انجمن صنفی سیمان خاطرنشان کرد: رقم بودجه عمرانی و میزان مالیات بر ارزش افزوده در بودجه 94 در کنار دیگر مولفه‌های یادشده نشان از کسری 20هزارمیلیارد تومانی در این بودجه دارد که این مساله بر بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود. وی افزود: حضور بخش خصوصی و زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی آن در مجموعه اقتصاد کشور راه‌حل مناسبی برای افزایش سهم بخش‌های مختلف اقتصاد ازجمله بازار سرمایه در توسعه اقتصادی کشور است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر