نیرو

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۲۳

سرانه مصرف آب هر تهرانی 220لیتر در روز

در ۱۱ماه گذشته از سال جاری، درمجموع ٩٢٦میلیون و ٩٦هزار مترمکعب آب شرب در منازل مسکونی و واحدهای تجاری استان تهران مصرف شد که نشان می‌دهد سرانه مصرف هر تهرانی به‌طور متوسط به ۲۲۰لیتر در روز می‌رسد.

به گزارش تسنیم، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن، درمجموع ٩٢٦میلیون و ٩٦هزار مترمکعب آب شرب در منازل مسکونی و واحدهای تجاری استان تهران مصرف شد که البته این رقم بدون احتساب مصرف آب در منازل مسکونی و ویلاهای ییلاقی روستاهای استان است که هنوز هیچ کنتور مصرف آبی ندارند.

درواقع در هر روز به‌طور متوسط 2میلیون و 756میلیون مترمکعب آب شرب در تهران مصرف می‌شود که اگر این رقم را بر جمعیت 12میلیون و 500هزار نفری تقسیم کنیم، سرانه مصرف آب هر تهرانی 220لیتر بر شبانه روز است.

اگر میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی و صنعت استان و همچنین میزان آبی که بدون اندازه‌گیری در برخی روستاهای استان مصرف می‌شود را نیز حساب کنیم، سرانه مصرف آب در تهران به بیش از 250لیتر به‌ازای هر نفر در شبانه‌روز خواهد رسید.


کاهش 16درصد حجم آب ورودی به مخازن سدها

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر93) تاکنون، 16درصد درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش نشان می‌دهد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، از ابتدای سال آبی جاری حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور به 9میلیارد و 490میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 11میلیارد و 330میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌اکنون با 2درصد کاهش درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 20میلیارد و 170میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است.

این میزان در زمان مشابه سال گذشته، معادل 20میلیارد و 600میلیون مترمکعب گزارش شده بود. باتوجه به کاهش آورد رودخانه‌ها و افت مخزن سدها در ماه‌های اخیر، با تنظیم حجم آب خروجی و مدیریت برداشت از سدهای کشور، این حجم از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، 9میلیارد و 710میلیون مترمکعب گزارش شده که درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 0.4درصد کاهش داشته است.

این رقم در مدت مشابه سال گذشته 9میلیارد و 750میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

ظرفیت کلی مخازن سدهای کشور در زمان کنونی 48.8میلیارد مترمکعب بوده که بر این اساس، درصد پر بودن این مخازن در زمان حاضر 41درصد گزارش شده است.


کاهش 400 مگاواتی پیک مصرف برق

پیک مصرف برق کشور روز یکشنبه 10‌اسفند93 در مقایسه با روز مشابه پارسال بیش از 400 مگاوات کاهش یافت.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، دیروز پیک مصرف برق کشور به 31هزارو912 مگاوات به ثبت رسید، درحالی که پیک مصرف برق کشور در روز مشابه پارسال 32هزارو371 مگاوات گزارش شده بود.

روز یک‌شنبه 10 اسفند پیک مصرف برق کشور در مقایسه با روز مشابه سال گذشته 459 مگاوات کاهش یافت.

همچنین میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور در این روز به 5‌هزارو717 مگاوات رسید. صنایع کشور نیز در روز یک‌شنبه 3هزارو4‌مگاوات برق مصرف کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر