اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۵

زمان آمدن پوتین معلوم نیست

ایلنا مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه گفت: درخواست سفر پوتین با دیدگاه مثبت در حال بررسی است اما تصمیم قطعی و تاریخ سفر هنوز اعلام نشده است.

همچنین یادداشت تفاهم همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تولید مشترک سوخت بر روند مذاکرات ایران با 1+5 بسیار مورد توجه است. آنچه قرار است صورت بگیرد، تسهیل در اعطا و دریافت روادید است؛ نه لغو روادید.


تلاش‌های زیاد دیپلماتیک دولت

تسنیم الهه کولایی، استاد دانشگاه تهران گفت: باتوجه به شعار رییس‌جمهور در مورد مقابله با خشونت، تلاش‌های زیادی برای حل مسایل ایران از‌طریق دیپلماسی در دولت یازدهم صورت گرفته است. ما در سیاست خارجی شاهد رفتارهای متعارف بوده‌ایم اما دولت ایران، سیاست تمرکز در تعاملات خارجی را پیش گرفت و به‌دنبال راه سیاسی و دیپلماتیک برای حل مسایل خود بود.


نقش مثبت آلمان در پیشرفت مذاکرات

ایرنا کاظم جلالی، رییس گروه روابط پارلمانی مجلس شورای اسلامی با پارلمان اتحادیه اروپا در دیدار با جوزف وایدن هولزر رییس هیات بنیاد فریدریش ابرت آلمان و هیات همراه وی که به ایران سفر کرده‌اند، گفت: آلمان می‌تواند در پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 نقش مثبت‌تری را ایفا کند.


میزگرد تعیین شعار سال اصلاح‌طلبان

ایلنا میزگرد بررسی تحلیلی سال «اقتصاد، فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی» از دیدگاه اصلاح‌طلبی توسط سازمان جوانان حزب اسلامی کار فردا (چهارشنبه 13اسفند) باحضور حسین کمالی مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، الیاس حضرتی عضو حزب اعتماد ملی، رخشان بنی‌اعتماد کارگردان، عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران و موسیقی‌دان، برگزار می‌شود.


برای انتخابات مجلس

نامزد داریم

تسنیم صادق خرازی رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ما برای انتخابات آتی مجلس در سراسر کشور نامزد داریم و کاندیدای مدنظر خود را به مردم معرفی خواهیم کرد؛ الان نمی‌گویم که لیست جدا می‌دهیم چرا که شرایط را باید رصد کنیم اما باید بپذیریم که در عالم سیاست‌ به‌دلیل تغییر شرایط نمی‌توان هیچ موضوعی را غیرممکن دانست.


اعتیاد از معضلات اساسی کشور است

‏عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد یکی از معضلات اساسی کشور است که نه عموم جامعه از عوارض سوء مصرف آگاه هستند و نه مسوولان.

این موضوع به این ‏معنی نیست که آنها در مورد مواد مخدر نمی‌دانند بلکه به این معنی است که ابعاد فاجعه‌بار آن را نمی‌شناسند.


آغاز به‌کار سایت

منسوب به یونسی

فارس سایت حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با نام انسجام ملی آغاز به کار کرد. این سایت در نظر دارد به اخبار مربوط اقوام ایرانی شامل کرد، عرب، بلوچ، آذری، ترکمن و اخبار پیروان ادیان زرتشتی، کلیمی، مسیحی و سایر ادیان در حوزه دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بپردازد.


سی‌ان‌جی ارزان شد

ایسنا قیمت فروش گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) با تصویب هیات دولت، کاهش یافت. کاهش بهای فروش گاز طبیعی فشرده از جمله مصوبات جلسه روز شنبه دولت بوده است، براساس این مصوبه، بهای فروش هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده از مبلغ «4500»ریال به‌مبلغ «4140»ریال و بهای هر کیلوگرم آن از مبلغ «6520»ریال به‌مبلغ «6000»ریال کاهش یافت.


مناظره‌طلبی سردار نقدی

ایلنا سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: ایران کشور منحصر‌به‌فردی است که تمامی عوامل رسیدن به اقتصاد برتر جهانی را در اختیار دارد و تنها کمبود بهره‌گیری از این ظرفیت مدیریت جهادی است، هر مسوولی را که شکوفایی اقتصادی را مشروط به تعامل با غرب می‌داند به تنبلی متهم می‌کنم و به مناظره فرا می‌خوانم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر