دولت برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد چاره ای بیندیشد

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۲

معاون اول رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت باید برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد جامعه چاره‌یی بیندیشد، گفت: یکی از مهم‌ترین حمایت‌های دولت از اقشار کم‌درآمد باید در بخش مسکن باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری دیروز در جلسه شورای عالی رفاه و تامین‌اجتماعی بااشاره به طرح مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه‌وشهرسازی برای تامین مسکن اجتماعی و حمایتی ویژه اقشار کم‌درآمد، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر دولت و نهادهای مردمی قدمی برای تامین مسکن طبقه ضعیف جامعه بر ندارند، مشکل مسکن این اقشار همچنان باقی خواهد ماند.

وی اظهار داشت: این طرح به‌دلیل آنکه وابستگی اندکی به منابع دولتی دارد و بیشتر متکی به منابع نهادهای حمایتی است، می‌تواند آثار مثبتی به‌همراه داشته و طرح موفقی در حوزه مسکن باشد. معاون اول رییس‌جمهوری همچنین پس از ارایه گزارش وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور، بر لزوم رفع این مشکل با جلب مشارکت خیرین تاکید و خاطرنشان کرد: مردم ایران انگیزه زیادی برای انجام کارهای خیر دارند و اگر معضلاتی از این دست به‌خوبی برای مردم تشریح شود و خیرین مطلع شوند که گروهی از کودکان به‌دلیل مسایل اقتصادی از تحصیل محروم می‌شوند، قطعا در این زمینه گام خواهند برداشت و در رفع این مشکل به دولت کمک خواهند کرد. جهانگیری با ابراز تاسف از تبدیل بخشی از کودکان بازمانده از تحصیل به کودکان کار، ضرورت ساماندهی هرچه بیشتر آنها را مورد تاکید قرار داد و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که این موضوع را در یکی از دستورات جلسه شورا قرار دهد تا با حضور مسوولان و دستگاه‌های مربوطه، راهکاری اساسی برای حل این مشکل به‌دست آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر