گشایش رسمی خطوط هوایی تهران – صنعا

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۰

معاون وزیر خارجه گفت: نخستین پرواز هواپیمای ایران به یمن دیروز انجام گرفت و قرار است خطوط هوایی یمن نیز پروازهای خود را به ایران انجام دهند.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه در حاشیه دومین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌یی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پرواز هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به صنعا، گفت: ما از یمن در مسیر صلح، ثبات و همکاری همه گروه‌ها حمایت می‌کنیم. روز گذشته یک فروند هواپیمای ایرانی با کمک‌های دارویی به جمعیت هلال احمر این کشور تحویل داده شد. در عین حال هیات اقتصادی از بخش خصوصی یمن در تهران به‌سرمی‌برد و یک هیات رسمی از صنعا به تهران سفر کرده است.

وی ادامه داد: ما تحولات یمن را بررسی کرده و در حوزه‌هایی که می‌توانیم به مردم یمن کمک کنیم، فعالیت می‌کنیم. ما موافقتنامه حمل‌ونقل هوایی را از دوران علی عبدالله صالح رییس‌جمهور سابق این کشور امضا کرده‌ایم. این موافقتنامه از 10 روز پیش با سفر هیاتی از سازمان هواپیمایی کشور یمن دوباره به اجرا درآمد و آن را احیا کردیم و از دیروز این پرواز ما به صنعا انجام گرفت و قرار است خطوط هوایی یمن نیز پروازهای خود را انجام دهند.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: این پرواز فرصتی برای مردم یمن است. برخی که خواهان سفر به مراکز زیارتی ایران هستند، برخی که خواهان مداوا و درمان هستند و تجار و بازرگانان.

امیر عبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره اقدامات اخیر مصر علیه حماس، گفت: ما اخوان‌المسلمین را جریان تروریستی نمی‌دانیم و نسبت به این رفتار مصر که همه گروه‌های معارض سیاسی را در قالب گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد ملاحظه‌ جدی داریم. حماس از نظر ما یک گروه تروریستی نیست بلکه یک جریان قوی مقاومت ضدرژیم صهیونیستی است.

وی درباره آخرین وضعیت نیکبخت دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن، گفت: آقای نیکبخت در سلامت کامل به‌سرمی‌برد. به آزادی وی خیلی امیدوار هستیم. تلاش‌های جدی در این باره داریم ولی بیش از همه این مساله مهم است که وی در سلامت به‌سرببرد و در زمانی بتوانیم وی را منتقل کنیم که هیچ صدمه‌یی به وی وارد نشود. معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخیر عربستان سعودی در کاهش ارایه روادید به حجاج ایرانی، گفت: هفته گذشته براساس اطلاعات ارایه شده از سوی سازمان حج و زیارت مشخص شد که به یک باره ارایه روادید به زوار ایرانی عازم مکه به 50درصد کاهش پیدا کرده است. با رایزنی‌هایی که با مقامات عربستان سعودی از طریق سفارتمان در ریاض و سفارت عربستان در تهران انجام شد درحال عبور از این مشکل هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر