اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۷۸

اصلاح قانون نوسازی بافت‌های فرسوده شهری

به گفته معاون وزیر راه‌وشهرسازی، دستورالعمل تعیین صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع ماده4 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، اصلاح و به تصویب هیات‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران رسید. به گزارش «تعادل»، محمدسعید ایزدی افزود: براساس این ماده مجریان طرح‌های احیا، بهسازی و نوسازی (وزارت راه‌وشهرسازی و شهرداری‌ها) می‌توانند قسمتی از اختیارات خود را به شرکت‌ها یا سازمان‌های وابسته به خود یا اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی صاحب صلاحیت فنی، مالی و اجرایی واگذار کنند. وی اظهار داشت: براساس ماده4 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، این شرکت به نمایندگی از وزارت راه‌وشهرسازی و شهرداری‌ها، صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی را با هدف ایجاد نهاد واسط میان‌بخشی، در حوزه‌های سیاست‌گذاری اجرا، برای راهبری و هدایت امور بازآفرینی شهری پایدار و تسریع در روند سیاست نوسازی و بهسازی محدوده‌ها و محله‌های هدف شهری، تعیین می‌کند. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: با اجرای دستورالعمل این قانون، زمینه حضور و همکاری متخصصان و بخش خصوصی در امر بازآفرینی شهری بیش از پیش فراهم می‌شود.


انتقاد شهردار تهران به سهم دولت از پرداخت اعتبارات مترو

شهردار تهران با انتقاد از نحوه اجرای قانون مربوط به هزینه‌های مترو ازسوی دولت گفت: براساس قانون 50درصد هزینه ساخت مترو برعهده دولت است، اما سهم ناچیزی از آن را پرداخت می‌کند. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح دو ایستگاه خط3 مترو تاکید کرد: در سال آینده هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود. وی توسعه حمل‌ونقل عمومی را یکی از راه‌های اصلی کاهش آلودگی هوا دانست. قالیباف بااشاره به سخنان مدیرعامل شرکت مترو درخصوص کمبود اعتبارات اظهار کرد: براساس قانون 50درصد هزینه‌های ساخت مترو برعهده دولت است؛ اما آنها سهم ناچیزی را پرداخت می‌کنند. شهردار تهران بااشاره به عدم تخصیص حق شهرداری تهران گفت: از این گله‌مند هستیم که چرا قانون درمورد شهرداری تهران اجرا نمی‌شود و این درحالی است که اعتبارات ریالی آن از مردم دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شده است، اما سهم شهرداری را نمی‌پردازند و هنگامی که گلایه‌مان را به دوستان‌مان در دولت می‌گوییم، آنها می‌گویند که حق با شماست و پیگیری می‌کنیم درحالی که بخش عمده این پرداخت‌ها روی زمین مانده است و پرداخت نمی‌شود.


گمانه‌زنی‌ها از جابه‌جایی ترمینال غرب تهران

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهر تهران از بررسی سه نقطه شهر برای جانمایی و انتقال پایانه غرب از مکان فعلی خبر داد. محمدرضا حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه سه نقطه برای انتقال پایانه غرب شناسایی شده است، گفت: کارشناسان در حال بررسی این سه نقطه هستند و برای انتخاب نهایی، دسترسی این مکان به خطوط مترو و دسترسی‌هایی که بتواند شمال و جنوب پایتخت را سرویس‌دهی کند، در اولویت است. همچنین ابعاد زیست‌محیطی آن نیز بررسی خواهد شد. وی ادامه داد: تمامی جوانبی که برای ایجاد یک پایانه باید درنظر گرفته شود، در این انتقال پیش‌بینی خواهد شد و در حال حاضر هزینه مطالعاتی و بخشی از هزینه‌های اجرایی آن برای سال۹۴ تامین شده است. اما آنچه برای ما اهمیت دارد، احداث پایانه‌ها توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر