اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۶۳

رونمایی از اسکناس ۵۰ هزار ریالی با نماد دانشگاه تهران

در هشتادمین سال تصویب تاسیس قانون دانشگاه تهران از اسکناس ۵۰۰۰۰ ریالی با نماد سر در دانشگاه تهران با حضور جمعی از اعضای کابینه دولت رونمایی شد. در هشتادمین سال تصویب تاسیس دانشگاه تهران با حضور طیب‌نیا، وزیر اموراقتصادی و دارایی، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی، گودرزی وزیر ورزش و جوانان، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس‌جمهور و محمود نیلی‌احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران و برخی از روسای دانشگاه‌های خارج از کشور از چند اثر رونمایی شد.


راه‌اندازی سامانه گزارشگری وثایق بانکی تا ۵ ماه آینده

مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها با اشاره به اقدامات این شرکت برای راه‌اندازی سامانه گزارشگری وثایق گفت: براساس قرارداد ما با شرکت طراح تا 5 ماه آینده این سامانه به بهره‌برداری می‌رسد.

جلیلی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌‌ریزی این شرکت برای راه‌اندازی سامانه گزارشگری وثایق به‌عنوان مکملی برای سامانه اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها اظهارکرد: هم‌اکنون ملکی که به وثیقه گذاشته می‌شود ممکن است در بانک‌های دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد و همین مساله مشکلاتی را برای بانک‌ها و موسسات اعتباری به‌وجود می‌آورد. وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها سیستم‌های متمرکزی برای وثایق تهیه کرده‌اند که براساس آن هر کسی که ملک خود را در وثیقه قرار می‌دهد در سیستم ثبت می‌شود و بانک یا نهاد مربوطه می‌تواند سوابق وثیقه ارایه شده را استعلام کند.


نحوه تسویه تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی

دستورالعمل اجرایی نحوه تسویه تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی ابلاغ شد.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بدهکاران ارزی درصورت تسویه اقساط معوق ظرف 6ماه از تاریخ ابلاغ دستورالعمل، از 30درصد تخفیف نسبت به نرخ روز ارز (مبادله‌ای) برخوردار خواهند شد و درصورت تسویه تا یک‌سال از 15درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.


مشتریان؛ مهم‌ترین راهبرد بانک پارسیان

سرعت ارایه خدمات، نحوه برخورد کارکنان، کیفیت پاسخگویی و ارایه خدمات الکترونیکی برخی از شاخص‌های رضایتمندی مشتریان است و بانک پارسیان با هدف تحقق مشتری‌مداری و تکریم ارباب رجوع، از طریق صندوق انتقادات و پیشنهادها میزان رضایتمندی مشتریان را در شعب سراسر کشور مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد. روابط عمومی بانک پارسیان با استفاده از روش‌های علمی و پیشرفته روز، نظر مشتریان و مراجعان به شعب بانک را در سراسر کشور از ابعاد مختلف سنجیده و فرصتی را فراهم می‌کند تا مشتریان انتقادات و پیشنهادهای خود را به‌طور شفاف منعکس کنند. براساس این گزارش، در پاییز سال‌جاری تعداد 6459پرسشنامه از صندوق‌ انتقادها و پیشنهادهای شعب بانک پارسیان در سراسر کشور جمع‌آوری شد که نتایج این نظرسنجی نشان‌دهنده رضایت 83درصدی مشتریان در شعب تهران و شهرستان از عملکرد بانک پارسیان است.


بانک پاسارگاد گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان گرفت

بانک پاسارگاد در چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در سال1393 شد. به گزارش روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، در این همایش که توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و با همکاری انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، با رویکرد بنگاه‌های اقتصادی و موضوع مشتری‌مداری و جلب وفاداری مشتریان در تاریخ 9اسفند 1393 و در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند. در این همایش بانک ‌پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک کشور موفق شد به سبب انجام فعالیت‌های موثر در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، موفق به کسب گواهینامه شود.


ارزش افزوده برای سهامداران اولویت بانک سرمایه است

بیرانوند، مدیرعامل بانک سرمایه، در همایشی با حضور مدیران امور و روسای ادارات، سیاست‌های این بانک در سال آتی را تبیین کرد. به گزارش روابط عمومی بانک سرمایه، مدیرعامل این بانک در ابتدای سخنانش گفت: «این همایش فرصت مغتنمی است تا ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت، اولویت‌های بانک برای سال آینده را اعلام کنیم.» وی در ادامه افزود: «رویکرد حاکم در بانک تفکر سیستمی و کارگروهی خواهد بود و متناسب با اهداف و سیاست‌ها نمودار سازمانی جدیدی با هدف چابک‌سازی سازمان طراحی خواهد شد که در آن، جایی برای فردگرایی در بانک سرمایه باقی نخواهد ماند.» بیرانوند تمرکز تیم مدیریتی جدید را معطوف به جامعه فرهنگیان فرهیخته کشور دانست و بر ایجاد حداکثر ارزش افزوده برای آنان تاکید ورزید. وی با بیان این نکته که بانک سرمایه به‌نوعی در قبال سهامداران خویش مدیون است، گفت: «ادای دین به قشر فرهیخته فرهنگیان از مهم‌ترین وظایف بانک است که تحقق این مهم مستلزم تلاش و کوششی بی‌وقفه ازسوی یکایک کارکنان است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر