ثبات نسبی نرخ دلار و افت قیمت سکه تمام

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۶۱

گروه بانک و بیمه احسان شمشیری

صرافان بازار ارز و سکه روز دوشنبه نرخ هر دلار امریکا را با یک تومان کاهش قیمت نسبت به روز یک‌شنبه گذشته سه هزار و 425تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 5 هزار تومان افت 986هزار تومان تعیین کردند.

به گزارش «تعادل» هر یورو در بازار آزاد با 10تومان افت نسبت به روز مذکور سه هزار و 865 تومان و هر پوند نیز با 16تومان کاهش قیمت پنج هزار و 300تومان قیمت خورد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 5 هزار تومان کاهش 986هزارتومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با 6 هزار تومان افت981هزار تومان به خریداران عرضه شد.

هر نیم سکه با یک هزار تومان کاهش 514 هزار تومان و هر ربع سکه نیز با دو هزار تومان افت 283هزار تومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی همانند دیروز 183هزار تومان خرید و فروش شد و هر گرم طلای 18عیار نیز 100 هزار و 800 تومان قیمت خورد.


طلای جهانی رکورد زد

قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی با سه دلار رشد 1223دلار تعیین شد. قیمت جهانی طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید زیرا کاهش نرخ بهره در چین، این گمان را تقویت کرد که خرید طلای این کشور افزایش خواهد یافت.

پس از آنکه چین با هدف تقویت اقتصاد، نرخ بهره بانکی در این کشور را کاهش داد، پیش‌بینی افزایش چشمگیر تقاضای طلا در این کشور موجب بالا رفتن قیمت این فلز گرانبها در بازارهای جهانی شد و قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی را با سه دلار رشد به 1223دلار رساند.

در ماه فوریه قیمت طلا در بازار لندن 5.5 درصد کاهش پیدا کرد که بیشترین کاهش ماهانه این فلز از سپتامبر (شهریور) گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

هاوی لی، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: واردات طلای چین که در سال 2013 به رکورد 1158.16تن رسیده بود و در سال 2014 به 813.13 تن کاهش پیدا کرد، امسال افزایش خواهد یافت. چین و هند بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان طلا در جهان هستند.


تحلیل تکنیکال فیبوناچی

تازه‌ترین تحلیل تکنیکال فیبوناچی نشان می‌دهد که احتمال ادامه روند صعودی قیمت طلا در کوتاه‌مدت وجود دارد.

تحلیل تکنیکال فیبوناچی حاکی است که شکسته شدن سطح مقاومتی 1218دلاری موجب خواهد شد تا قیمت طلا به‌زودی تا سطح 1235دلار در هر اونس افزایش یابد.

براساس این گزارش قیمت طلا در ماه‌های اخیر بین 1190تا 1306دلار در نوسان بوده است. سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا 1235دلار خواهد بود.

اگر این سطح مقاومتی نیز شکسته شود، قیمت طلا در کوتاه‌مدت به بیش از 1249دلار خواهد رسید. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در این شرایط 1218 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود، احتمال کاهش قیمت طلا تا 1200دلار وجود خواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

البته افزایش ارزش دلار مانع بزرگی برای رشد بیشتر قیمت طلا به شمار می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر