تازه خبر

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۳۹

زندان‌ها بودجه بهداشت ندارند

ایرنا وزیر بهداشت گفت: هیچ ردیف بودجه‌یی برای بهداشت زندان‌ها در سال 1394 اختصاص نداده‌اند. سیدحسن هاشمی در حاشیه بازدید از ندامتگاه قزل‌حصار در جمع خبرنگاران افزود: در مورد طرح تحول نظام سلامت برای همه افراد جامعه فکر شده، اما بسته ویژه‌یی برای زندانیان نداریم تا بخواهیم خدمات جداگانه‌یی به آنها ارایه دهیم. وی عمده مشکلات زندان‌ها را تحت پوشش بیمه‌نبودن عنوان کرد و گفت: پزشکان در اینجا با وجود سختی کار با میزان دریافتی پایین حدود یک میلیون و 300 هزار تومان کار می‌کنند و متاسفانه اینجا تحت پوشش بیمه قرار ندارد. هاشمی اقداماتی که این وزارتخانه برای زندانیان انجام خواهد داد را تشریح کرد و گفت: در نشستی که با رییس سازمان زندان‌ها و حتی رییس قوه‌قضاییه و معاون اول ایشان خواهیم داشت، تصمیماتی خواهیم گرفت. وزیر بهداشت در مورد تغییر سرانه زندان‌ها گفت: 600 تومان کل هزینه درمان، بهداشت، پرستار، پزشک در اینجا است، در حالی که در روستاهای دور 96 هزار تومان سرانه می‌دهیم و از سازمان‌های بیمه‌گر می‌خواهیم تا وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.


اعتبار 150میلیارد تومانی اورژانس کشور

ایسنا با تصویب مجلس شورای اسلامی، اعتباری تا سقف 1500میلیارد ریال برای تامین نیاز اورژانس در اختیار وزارت بهداشت برای سال آینده قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح یکشنبه و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه، بند «ب» تبصره هشت لایحه بودجه در ردیف هزینه‌یی را به تصویب رساندند که به موجب آن از محل افزایش عوارض واردات خودرو سواری تا سقف یک‌هزار و پانصد میلیارد ریال به‌منظور تامین آمبولانس مورد نیاز اورژانس کشور در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.


خرید چاه‌های کشاورزی برای تامین آب آشامیدنی

ایرنا معاون عمرانی استاندار کرمان گفت که خریداری چاه‌های آب کشاورزی یکی از اقدامات کوتاه‌مدت برای رفع مشکل آب آشامیدنی در این استان است. محمدجواد کامیاب گفت: استان کرمان علاوه‌بر آب کشاورزی در تامین آب آشامیدنی هم مشکل دارد که در سفر اخیر معاون اول رییس‌جمهوری به استان این مساله مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد. وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل در کوتاه‌مدت 240میلیارد ریال اعتبار در سفر معاون اول رییس‌جمهوری برای خرید چاه‌های کشاورزی اختصاص یافت تا این چاه‌ها پس از تجهیز برای تامین آب آشامیدنی مورد استفاده قرار گیرد.


خرید 28 فروند آمبولانس و بالگرد امدادی از اروپا

ایسنا رییس جمعیت هلال احمر از رایزنی برای ورود 22 آمبولانس هوایی و 6 فروند بالگرد امدادی از مبدا اروپا به کشور خبر داد. دکتر امیرمحسن ضیایی گفت: در نظر داریم تا برای هر استان یک بالگرد جهت امدادرسانی به مردم تهیه کنیم. وی ادامه داد: در حال حاضر در حال رایزنی با کشورهای اروپایی برای ورود 22 آمبولانس هوایی و 6 فروند بالگرد امدادی به کشور هستیم و این در حالی است که نمایندگان مردم در مجلس نیز توجه ویژه به این امر داشته و اعتبارات خوبی در این حوزه اختصاص دادند. هرچند مذاکرات در مورد خرید بالگرد جدید پیچیده است اما درصدد هستیم تا سال آینده این مهم محقق شود.


راه‌اندازی سامانه اختصاصی خرید تضمینی گندم

ایرنا رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: سامانه اختصاصی خرید تضمینی گندم (GTC) که توسط بانک کشاورزی طراحی و تولید شده به زودی با همکاری شرکت مادرتخصصی بازرگانی، دولتی ایران در سطح شعب این بانک اجرایی می‌شود. مرتضی شهید‌زاده گفت: برای پوشش عملیات خرید تضمینی گندم در سطح 1200 مرکز خرید در کشور، سامانه‌یی اختصاصی در بانک تولید و راه‌اندازی شد که از طریق سیستم مهرگستر core banking با دریافت فایل‌های اطلاعاتی از مراکز مذکور در نزدیک‌ترین شعبه عملیات واریز وجوه گندم به حساب کشاورزان انجام شود.


آغاز بررسی نوع آلودگی ریزگردهای خوزستان

فارس رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بررسی نوع آلودگی موجود در ریزگردهای خوزستان آغاز شد و نتایج آ‌ن به زودی به اطلاع مردم می‌رسد. خسرو صادق‌نیت گفت: نمونه‌گیری از ریزگردها انجام شده و گروهی از استادان دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشغول بررسی آ‌لودگی‌های موجود در این ریزگردها هستند. در مورد کلیت این ریزگردها اطلاعاتی داریم اما اینکه به طور خاص بگوییم این ریزگردها حاوی چه موادی هستند و چه عوارضی دارند، نیاز به زمان دارد. وی گفت: در برخی گزارش‌ها اعلام شده بود که ریزگردها حاوی سیلیس هستند، این موضوع عجیبی نیست چون سیلیس به مقدار زیادی در خاک وجود دارد و یکی از شایع‌ترین مواد موجود در خاک مناطق درگیر است که البته از این نظر فعلا نگرانی جدی نداریم. چون عوارض این ماده در مواجهه کوتاه‌مدت خودنمایی نمی‌کند و عوارض آن بعد از ۱۰ یا ۲۰سال بروز می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر