GTC قضاوت‌های منفی را تغییر دهد

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۳۴

تعادل

همایش سراسری مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه شرکت بازرگانی دولتی ایران صبح روز 9اسفند جاری با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی، قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی، مدیرعامل سازمان تعاونی و روستایی، مدیرعامل بانک کشاورزی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران کل ستادی و مدیران‌عامل مناطق و استان‌های تابعه شرکت برگزار شد.

شرکت بازرگانی دولتی ایران باید در بحث درآمد و هزینه‌ها و انجام وظایف عملکردی در‌خصوص تک‌تک کالاهای اساسی، نقش بنگاهی داشته باشد و با به‌رسمیت شناختن حق مردم و رعایت عدالت، عملکرد خود را درراستای جلب رضایت خدا و مردم قرار دهد. به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران در عملکرد خود حتی در بخش گندم نیز می‌تواند بنگاهی عمل کند. متاسفانه قضاوت‌های منفی درخصوص عملکرد در این حوزه وجود دارد که باید گام به گام با عملکرد مثبت آنها را رفع کنیم. وی عنوان کرد: ما باید به‌عنوان خط‌شکن وارد شویم و در زمینه صادرات به ضرورت عمل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حفظ ذخایر راهبری گندم، برنج، روغن و شکر به شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شده، تاکید کرد: تعاون روستایی و بازرگانی دولتی ایران باید گندم را به‌موقع از کشاورزان تحویل و به مراکز ذخیره‌سازی محل انتقال داده و وجه کالاهای خریداری شده را سریعا پرداخت کنند. حجتی اظهار کرد: امیدوارم با ساماندهی عوامل خرید تضمینی گندم، عملیات خرید تضمینی در سال آینده نیز مانند سال گذشته و بهتر از آن انجام شود. وی یکی از مشکلات پیش‌رو خرید تضمینی گندم را تامین منابع مورد نیاز خرید اعلام و بیان کرد: هنوز بابت تامین منابع مالی به بانک‌ها تاوان می‌دهیم و فشارهایی بر شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام حاکم است که اگر محاسبات خرید گندم و هزینه‌های گندم مشخص شود، این مشکل مرتفع می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال آینده برای خرید گندم قدم‌های خوبی برداشته شده، البته برای تامین نقدینگی گندم مشکلی نداریم و مشکل در پرداخت‌هاست.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به کیفیت نان اشاره کرد و گفت: مواد اولیه، کارخانجات آرد و نانوا در کیفیت نان موثرند، به این لحاظ، مرکز پژوهشکده غلات باید با موسسه بذر و نهال همکاری کند و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پایش در پژوهشکده غلات و موسسه بذر و نهال در یک راستا قرار گیرند تا در عملکرد اثرگذار بوده و به‌نفع جامعه قدم بردارند. در این همایش همچنین قنبری، معاون وزیر کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، این شرکت را به‌عنوان یک برند مطرح در داخل و خارج کشور معرفی کرد که گردش سالانه مالی آن حدود 90هزار میلیارد تومان است. قنبری گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران با خرید 9میلیون تن گندم به‌همراه شرکت تعاون روستایی و بخش خصوصی و خرید سایر کالاهای اساسی نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی کشور دارد. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تشریح کرد: در سال گذشته بیش از 7هزار میلیارد تومان بابت وجوه گندم داخلی به کشاورزان پرداخت کردیم و در سال آتی نیز با همکاری بانک عامل، این پرداخت‌ها را به‌روز انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: حدود 3میلیارد دلار نیز در سال‌جاری برای واردات کالاهای اساسی پرداخت شده و 5.3میلیون تن گندم وارد کرده‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر