حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۳۲

ورود نخستین هواپیمای ایرانی به یمن از ظهر دیروز

ایسنا یک مقام آگاه ایرانی آغاز راه‌اندازی خطوط پروازی مستقیم بین تهران - صنعا را تایید کرد. این مقام ایرانی اظهار کرد: هیاتی از یمن هفته گذشته به تهران سفر کرده بود و با مقامات ایرانی رایزنی و گفت‌وگو کردند که در پی آن توافق شد پروازهای مستقیم میان تهران و صنعا شکل گیرد. این مقام آگاه گفت: یکشنبه نخستین پرواز حامل محموله کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه به یمن به صنعا پرواز کرد و ظهر روزیک‌شنبه به مقصد ‌رسید. وی خاطرنشان کرد: این پروازها مسافری است و بنا بر رساندن پیام دوستی نخستین پرواز حامل محموله‌ دارویی بوده است. این مقام آگاه درباره‌ شرکت‌های پوشش‌دهنده‌ این خط پروازی گفت: تمام خطوط پروازی یمن و ایران می‌توانند در این مسیر تردد داشته باشند و محدودیتی از این لحاظ نداریم. وی گفت: تاکنون میان ایران و یمن پرواز مستقیم وجود نداشته و این برای نخستین‌بار است که شاهد راه‌اندازی خط مستقیم پروازی میان

تهران - صنعا، با 28 پرواز هفتگی هستیم.


صعود یک پله‌ای ایران در بین غول‌های کشتیرانی دنیا

تسنیم جدیدترین فهرست شرکت‌های کشتیرانی برتر دنیا تا فوریه ۲۰۱۵ حکایت از صعود یک پله‌یی ایران در بین غول‌های کشتیرانی دارد، شرکت «مرسک» دانمارک مانند ماه گذشته میلادی در صدر این لیست قرار دارد. جدیدترین گزارش یک شرکت تحقیقاتی اروپایی حکایت از آن دارد که شرکت Maersk دانمارک با اضافه کردن سه فروند کشتی در یک ماه اخیر به ناوگان خود با داشتن 612 فروند کشتی با ظرفیت دو میلیون و 984 هزار و 110TEU کانتینر برترین شرکت کشتیرانی دنیا معرفی شد. شرکت سوییسی MSC - (Mediterranean Shg Co) نیز با اضافه کردن 4 فروند کشتی در یک ماه گذشته تعداد ناوگان خود را به مرز 500 فروند رسانده است. این شرکت با داشتن 499 فروند کشتی و ظرفیت دو میلیون و 552 هزار و 165 TEU در رتبه دوم قرار دارد.


عوارض واردات خودروهای سواری افزایش یافت

تسنیم نمایندگان مجلس مصوب کردند که عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدا (فوب) افزایش یابد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز پارلمان جزییات لایحه بودجه سال 1394 کل کشور را مورد رسیدگی قرار دادند. براساس مصوبه مجلس در بند «ب» تبصره 8 ماده‌واحده مقرر کردند عوارض واردات خودروهای سواری به میزان 5درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدا (فوب) افزایش می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر