تخصیص گازوییل براساس میزان پیمایش از اردیبهشت 49

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۹

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی گفت: از اول اردیبهشت سال آینده توزیع سوخت گازوییل برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی براساس متوسط پیمایش آنها درنظر گرفته می‌شود.

شهرام آدم‌نژاد روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی این سیستم را از اول اردیبهشت عملیاتی می‌کند و با اعلام پیمایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شرکت ملی نفت ایران، از خرداد سال آینده گازوییل موردنیاز ناوگان یادشده در کارت‌های آنها شارژ خواهد شد.

وی گفت: در این سیستم جدید برنامه، صورت‌حساب و راه نامه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا تحویل سوخت گازوییل به این ناوگان براساس میزان پیمایش آنان عرضه شود. وی با بیان آنکه میزان پیمایش ناوگان مسافری و باری هرماه به شرکت ملی نفت ایران اعلام خواهد شد، افزود: شرکت ملی نفت ایران نیز براساس این گزارش‌ها میزان سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی را تحویل خواهد داد.

وی ادامه داد: در این سیستم هیچ محدودیتی در تحویل سوخت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعمال نمی‌شود و به هر میزانی این ناوگان پیمایش کند سوخت موردنیاز آنها تحویل خواهد شد. وی تصریح کرد: در این روش شیب جاده‌ها، شرایط آب و هوایی و درجا کارکردن ناوگان مورد توجه قرار گرفته ضمن اینکه 33درصد بار کشور یک سر خالی است و کامیون‌ها و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌یی تنها از یک طرف بار خود را حمل می‌کنند.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون راه‌های شریانی کشور با 400 دوربین کنترل سرعت، کنترل می‌شوند و درصدد هستیم طی یک دوره 8ساله یک‌‌هزارو876 دستگاه پایش راه‌های کشور به این دوربین‌ها اضافه کنیم. به گزارش ایرنا، بااشاره به مصوبه اخیر هیات‌دولت برای تحویل سوخت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اظهار داشت: در این مصوبه تمام ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور تا شهریور95 به‌صورت یکپارچه با استفاده از سیستم‌های کنترل JPS تحت نظارت قرار می‌گیرند تا با راستی‌آزمایی میزان سوخت موردنیاز ناوگان درون و برون‌شهری عمومی تعیین شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر