اتصال انبار روباز غله بندر رجایی به خط ریلی سراسری

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۸

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان از اتصال انبار روباز غله در بندر شهید رجایی به خط ریلی سراسری کشور طی روزهای آینده خبر داد.

محمد پورفخری اظهارکرد: اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان با در اختیار داشتن راه‌آهن دو خطه همچنین برخورداری از سیستم‌های پیشرفته و نوین، آمادگی افزایش ارتباط با دروازه طلایی اقتصاد کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی ارزان، ایمن و دارای ظرفیت متعدد است، افزود: توجه به مسایل زیست‌محیطی یکی دیگر از مسایلی است که صاحبان کالا می‌توانند برای جابه‌جایی کالای خود از مبدأ بندر شهید رجایی به آن توجه کنند.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان از تجهیز این مجموعه به سیستم ATC خبر داد و خاطرنشان کرد: تعامل خوبی بین مجموعه راه‌آهن و بنادر وجود دارد که این هماهنگی باعث افزایش دو برابری میزان عملکرد ریلی در بندر شهید رجایی شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از مانا، پورفخری در بخش دیگری از سخنانش از برقراری ارتباط ریلی با انبار روباز غله در بندر شهید رجایی خبر داد و اضافه کرد: این اقدام طی روزهای آینده و با مشارکت مالی مجموعه بنادر و راه‌آهن صورت می‌گیرد.

وی گفت: طی 11ماهه گذشته از سال جاری تناژ بارگیری در بندر شهید رجایی 160هزار تن بوده همچنین مقدار تخلیه ترانزیتی 230هزار تن بوده است. این مقام مسوول با اشاره به ارتباط ریلی بین بندر شهید رجایی با سه مرز مهم کشور همچنین ارتباط با اروپا تصریح کرد: درحال حاضر حدود 45کیلومتر خط ریلی در بندر شهید رجایی وجود دارد که این میزان برای آینده نیز کافی است.

پورفخری اظهار کرد: اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان این آمادگی را دارد برای احداث خطوط فرعی در راستای افزایش میزان تخلیه و بارگیری وارد عمل شود. وی با تاکید بر اینکه به مقدار کافی واگن برای حمل کانتینر وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که صاحبان کالا به بخش ریلی اعتماد بیشتری داشته باشند و از این طریق به کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها، محیط زیست، هزینه‌ها و بسیاری مزایای دیگر توجه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر