اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۵

تعیین تکلیف بلند مرتبه‌سازی در منطقه 22

چندی پیش باتوجه به ساخت‌وسازهای زیاد در منطقه 22 و به خصوص حوالی دریاچه چیتگر، بنا به درخواست شورای عالی شهرسازی، فرصت سه ماهه‌یی به شهرداری تهران داده شد تا در مورد سرنوشت این منطقه که قرار بود منطقه نمونه تهران شود، چاره‌یی اندیشیده شود و برهمین اساس سه ماه صدور پروانه برای بلندمرتبه‌سازی برای منطقه 22 لغو شد. به گفته رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، این لغو بلند مرتبه‌سازی تا اطلاع‌ثانوی و به مدت سه ماه خواهد بود که کمتر از یک‌ماه دیگر زمان برای این مساله وجود دارد. محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرداری تهران مکلف شده است که طرح تفصیلی جدیدی در منطقه 22 طراحی یا طرح تفصیلی موجود را با تغییراتی اصلاح کند، گفت: این طرح تفصیلی جدید که تنها مختص منطقه 22 است، پس از تصویب باید به تصویب شورای عالی شهرسازی برسد، اما رویکرد شورای عالی شهرسازی و شورای شهر مبتنی برعدم بارگذاری، بیش از آنچه که اتفاق افتاده است. وی با بیان اینکه درحال حاضر در منطقه 22 به‌دلیل بارگذاری‌های بیش از حد آمار دقیقی نداریم، اظهار کرد: اما براساس مشاهدات کاملا مشخص است که بارگذاری بیش از حد ظرفیت بوده و بلندمرتبه‌سازی در منطقه 22 منوط به تعیین تکلیف طرح تفصیلی جدید است که درحال حاضر کمتر از یک‌ماه زمان برای شهرداری وجود دارد.


گودبرداری تعاونی مسکن شهرداری در باغات کن

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از گودبرداری و تخریب باغات کن توسط تعاونی مسکن شهرداری منطقه 7 خبر داد و خواستار توقف این عملیات شد. به گزارش ایسنا، رحمت‌الله حافظی نسبت به ساخت‌وساز تعاونی مسکن شهرداری مناطق 7 و 17 در باغات کن نیز تذکر داد و اعلام کرد: تعاونی مسکن شهرداری منطقه 7 نسبت به گودبرداری و تخریب باغات برای ساخت مسکن اقدام کرده است. وی تاکید کرد: ضمن تذکر به شهرداری درخواست صدور توقف این عملیات و اعطای زمین جایگزین به این تعاونی را داریم. رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اظهار کرد: براساس گزارش‌های موجود خروجی فاضلاب شرکت تولید دارو در منطقه 18 به انواع باکتری‌ها آلوده است و تهدید زیست‌محیطی ایجاد می‌کند.


تخلف در ساخت‌و‌ساز

جرم تلقی شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان بااشاره به آخرین وضعیت تهیه پیش‌نویس لایحه نظام مهندسی پیشنهاد کرد که تخلف در ساخت‌و‌ساز جرم تلقی شود. به گزارش «تعادل»، غلامرضا هوایی با بیان اینکه پیش‌نویس لایحه نظام‌های مهندسی در قالب کمیته‌یی که وزیر راه‌وشهرسازی تعیین کرده، درحال تدوین است ادامه داد: البته پیش‌نویس این قانون را مقام عالی وزارت سال‌های گذشته آماده کرده و حالا نیازمند بازنگری است. این پیش‌نویس در گام بعد دراختیار دولت قرار می‌گیرد تا نظام و ساختار مهندسی جدیدی در کشور تاسیس شود. هوایی همچنین درباره این قانون اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود که باید برطرف شود، نبود قانون ساخت‌وساز در کشور است. در واقع تکلیف اینکه چه کسانی حق دارند درحوزه ساخت‌و‌ساز فعالیت کنند، معلوم نیست. در قانون جدید توجه ویژه‌یی به نظام مسوولیت‌پذیری شده است و نباید از بحث کیفیت گذشت. وی یک پیشنهاد هم داد و گفت: ساخت‌وساز حق مردم است اما اگر کسی در این زمینه تخلف کند، لازم است تخلفش نوعی «جرم» تلقی شود و محکومیت کیفری داشته باشد.


آغاز فاز دوم طرح شناسایی تاکسی‌های غیرفعال

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از آغاز فاز دوم طرح شناسایی و برخورد با تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند و غیرفعال خبر داد. به گزارش تسنیم، میثم مظفر مدیرعامل فاز دوم طرح را شامل شناسایی تاکسی‌های غیرفعال دانست و افزود: تاکسی‌هایی که مدت‌هاست در پارکینگ منازل یا پارکینگ عمومی متوقف‌‌اند، تاکسی‌هایی که مدت‌هاست در خیابان‌های فرعی پارک‌ شده‌اند و استفاد‌ه‌یی از آنها نمی‌شود و همچنین تاکسی‌هایی که خدمات‌رسانی به شهروندان ندارند و مصارف دیگری به غیر از جابه‌جایی شهروندان دارند، جزو تاکسی‌های غیرفعال‌ هستند. وی از راه‌اندازی درگاهی برای ثبت گزارش‌های مردمی شهروندان در سایت سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی http://taxi.tehran.ir خبر داد و خاطرنشان کرد: تصور ما بر آن است که نظارت شهروندان بهترین نوع نظارت است از این‌رو شهروندان با مراجعه به سایت یادشده و درج اطلاعات تاکسی غیرفعال علاوه بر مشارکت اجتماعی در طرح شهاب شامل جوایز ارزنده اهدایی ازسوی سازمان تاکسیرانی خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر