از سیاستمدار تا آهنگ‌ساز

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۰۸

همیشه میهن‌پرست بودم

جکی‌چان که در جشن تجلیل از فیلم جدیدش در پکن شرکت کرده بود، گفت هیچ‌کس از او میهن‌پرست‌تر نیست. اسطوره فیلم‌های رزمی هنگ‌کنگی در جشنی که به‌مناسبت موفقیت فیلم جدید تاریخی-اکشن او برپا شده بود، گفت حاضر است با هر کس که ادعا می‌کند از او میهن‌پرست‌تر است، کورس بگذارد. این جشن به‌مناسبت موفقیت فیلم «شمشیر اژدها» که این هفته با فروشی ۸۰میلیون دلاری در چین اکران شد، برگزار شد. این فیلم در هفته‌یی با این حجم بالا از استقبال روبه‌رو شد که سال نو چینی‌ها آغاز شد.


خودکشی سیاستمدار ناامید

متحد رییس‌جمهور سابق اوکراین خود را از طبقه17 آپارتمانش پرت و خودکشی کرد. میخاییلو چچتوف، قانونگذار سابق اوکراینی و از سیاستمداران برجسته دوران ریاست‌جمهوری ویکتور یانوکوویچ به سوءاستفاده از قدرت و تلاش برای سرکوب معترضان متهم شده بود. او در نامه‌یی نوشته بود دیگر هیچ ارزش اخلاقی نمانده که بخواهم به این زندگی ادامه دهم و خواهان بخشش هستم. چند ساعت پیش از خودکشی او، دادستان کل اوکراین به تلویزیون محلی گفته بود اتهامات جدیدی علیه وی مطرح شده است. دولت کنونی اوکراین، یانوکوویچ را عامل اصلی کشتار غیرنظامیان در تظاهرات‌های پیش از سرنگونی دولت وی می‌داند.


درگذشت آهنگساز سبک «جز»

ویلیام تامس‌مکنلی، آهنگساز سبک جاز در ۷۶سالگی درگذشت. وی در سبکی که آن را نئوتونال می‌نامید آهنگسازی می‌کرد و صدها اثر ارکسترال، مجلسی و وکال خلق کرد که به‌خاطر خلاقیت در ریتم و تلفیق شعر معروف هستند.

موسیقی وی نه‌تنها ارایه‌دهنده سبک «جز» و «بلوز» بود بلکه آثار وی در صحنه‌های بزرگ توسط باک، دباسی، راول و ووگن ویلیامز در سالن‌هایی همچون «کارنه‌گی» و «آلیس تولی» در نیویورک به اجرا درآمدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر