اطلاعات خبرنگار زن از دل شبکه داعش

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۰۰

یک خبرنگار زن فرانسوی برای اطلاع از چگونگی نحوه جذب دختران و زنان توسط گروه تروریستی داعش تلاش کرد تا به این گروه تروریستی نفوذ کند.

روزنامه تایمز در ویژه‌نامه یک‌شنبه خود با اشاره به ماجرای این خبرنگار زن فرانسوی نوشت: این روزنامه‌نگار که از ترس کشته شدن خودش را «ارلا» معرفی می‌کند، توانست از طریق اینترنت با یک فرانسوی به‌نام ابوبلال آشنا شود. این تروریست از افراد نزدیک به ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در رقه است. ارلا پس از ایجاد حساب کاربری با نام جعلی در شبکه‌های اجتماعی؛ با ابوبلال آشنا شد. این فرد در جریان این آشنایی به ارلا گفت ده‌ها زن اروپایی هر هفته سفری پرخطر را برای رسیدن به سوریه آغاز می‌کنند تا با یکی از اعضای داعش ازدواج کنند.

به‌گفته ارلا، ابوبلال در این صحبت‌ها مدعی شد، زنان پس از ازدواج با یکی از عناصر داعش مانند شاهزادگان درکنار آنان زندگی می‌کنند. به‌گفته این خبرنگار فرانسوی به دختران و زنانی که می‌خواهند به سوریه سفر کنند، آموزش داده می‌شود بدون هیچ اثر و نشانه یا حتی بدون گذاشتن نامه‌ برای خانواده خود بدون حفظ حجاب سفر خود را آغاز کنند؛ تا کسی نتواند آنان را تعقیب کند.

ارلا می‌گوید: زنی به‌نام «مادر» در ترکیه از دختران و زنان اروپایی استقبال می‌کند و آنان را با خود می‌برد.

ارلا تاکید کرد که در صحبت‌هایش با ابوبلال متوجه شد او جوانی است که ظاهر افراد متدین را ندارد؛ بلکه فردی است که در یکی از مناطق فقیر پاریس بزرگ شده و بسیار علاقه‌مند به شهرت و پول است. او با وجود ادعاهایش مبنی بر ضرورت تحریم کالاهای غربی از ارلا خواست هنگامی که به فرودگاه می‌آید برای او عطرهای گران‌قیمت بیاورد.

تایمز به نقل از این خبرنگار فرانسوی خاطرنشان کرد: ابوبلال فردی بسیار دروغگو بود و دایم حرف‌هایش را عوض می‌کرد ولی تنها ویژگی قابل باور این تروریست آمادگی کامل او برای قتل همچنین افتخار او به تعداد کسانی است که آنها را به قتل رسانده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر